Overslaan en naar de inhoud gaan

'Vrouw kijkt bij reclame eerder naar borsten dan man'

Wetenschappelijk bewezen: vrouwen kijken eerder naar de borsten van een fotomodel in een advertentie dan mannen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een Brits wetenschappelijk onderzoek waarbij de oogbewegingen van proefpersonen zijn gevolgd toont dit aan. Mannen richten zich bij het bestuderen van een reclame met een schaars gekleed vrouwelijk fotomodel als eerste op het gezicht. Vrouwen kijken eerst naar de borsten en dan pas naar het gezicht van het model.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeker was , een internationaal bedrijf dat studies verricht waarbij de oogbewegingen van proefpersonen in kaart worden gebracht. Tijdens het onderzoek kregen 50 mannelijke en 50 vrouwelijke proefpersonen advertenties te zien waarin vrouwelijke fotomodellen de hoofdrol speelden.

Uit het onderzoek bleek verder dat advertenties met halfnaakte vrouwen mogelijk niet altijd effectief zijn. Mannen hadden namelijk alleen aandacht voor het lichaam van de modellen en niet voor het product of de tekst.

Bron: (Dennis Rijnvis).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in