'Vrouw kijkt bij reclame eerder naar borsten dan man'
Een Brits wetenschappelijk onderzoek waarbij de oogbewegingen van proefpersonen zijn gevolgd toont dit aan. Mannen richten zich bij het bestuderen van een reclame met een schaars gekleed vrouwelijk fotomodel als eerste op het gezicht. Vrouwen kijken eerst naar de borsten en dan pas naar het gezicht van het model.
De onderzoeker was Eyetrack Shop, een internationaal bedrijf dat studies verricht waarbij de oogbewegingen van proefpersonen in kaart worden gebracht. Tijdens het onderzoek kregen 50 mannelijke en 50 vrouwelijke proefpersonen advertenties te zien waarin vrouwelijke fotomodellen de hoofdrol speelden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaUit het onderzoek bleek verder dat advertenties met halfnaakte vrouwen mogelijk niet altijd effectief zijn. Mannen hadden namelijk alleen aandacht voor het lichaam van de modellen en niet voor het product of de tekst.
Bron: nu.nl (Dennis Rijnvis).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid