Overslaan en naar de inhoud gaan

Deli XL introduceert Natuurlijk Verantwoord-logo

Groothandel in voedingsmiddelen Deli XL lanceert Natuurlijk Verantwoord, een label waaronder 3000 producten van verschillende fabrikanten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deli XL bedient klanten in horeca, catering en zorg. De groothandel streeft ernaar om in 2015 voor ieder product een verantwoord alternatief te bieden. Volgens Suzanne Stienen, specialist ketenverantwoordelijkheid bij Deli XL, is er veel onduidelijkheid over duurzaamheidsclaims. 'Met Natuurlijk Verantwoord en het bijbehorende logo is Deli XL als een gids in keurmerkland. Ons verantwoord assortiment kent zes categorieën, te weten Biologisch, Ethische handel, Goede Vis, Dierenwelzijn, Gezonde keuze en Milieubewust. Iedere categorie heeft zijn eigen criteria, waarover we transparant zijn en die we online publiceren.'

related partner content for mobile comes here

Informatie is beschikbaar op . Begin 2012 opent Deli XL een nieuwe webwinkel. Deze wordt zo ingericht dat klanten door het vinkje van Natuurlijk Verantwoord bij een product in één oogopslag kunnen zien welk product goed is voor mens en milieu en waarom.

Daarnaast werkt de groothandel aan een classificatiesysteem, waarmee zij gaat bepalen in hoeverre een leverancier duurzaam is. Binnenkort gaat Deli XL het classificatiesysteem toetsen bij tweehonderd leveranciers. Uiteindelijk gebruikt de groothandel de classificatie om te zorgen dat ze in 2015 90% van onze inkoop doet bij duurzame leveranciers.

Dart Brand guidance & Design uit Amsterdam heeft het ‘Natuurlijk verantwoord’-logo ontwikkeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in