Overslaan en naar de inhoud gaan

60% twitteraars stoort zich aan anderen

Onderzoeksbureau Flycatcher ondervroeg 7.153 Nederlanders over het gebruik van Twitter. 91 procent van de Nederlandse twitteraars…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ondervraagden geven aan het meest te tweeten over actuele/maatschappelijke onderwerpen. Daarnaast geeft een deel van de respondenten aan ‘tweets’ over privézaken het meest te mijden, terwijl een andere groep respondenten aangeeft juist veel te twitteren over privé gerelateerde zaken. De belangrijkste redenen dat men Twittert zijn 'socializen/gezelligheid', 'informatie vergaren' en 'nieuwsgierigheid'.

related partner content for mobile comes here

Bijna alle personen die zelf twitteren, volgen tevens andere personen via Twitter. Personen uit de eigen contactenkring, zoals familie, vrienden en collega's, worden het meest gevolgd. Hierbij wordt 'nieuwsgierigheid' als belangrijkste reden genoemd, om anderen te volgen.

Ondanks het enthousiast volgen van anderen, blijkt ruim 60 procent van de twitteraars zich wel eens te storen aan het twittergedrag van een ander. Onzinnige en oninteressante tweets worden als meest storend ervaren, evenals aandachttrekkerij.

Op de stelling ‘ik kan niet meer zonder Twitter’, geeft maar liefst 80 procent aan het oneens te zijn.

De grootste groep respondenten uit het onderzoek (bijna 70 procent) is echter niet actief op Twitter. Om te zien in hoeverre het beeld over Twitter verschilt tussen gebruikers en niet gebruikers, zijn onderstaande stellingen voorgelegd aan beide groepen. De mening van beide groepen bleek significant te verschillen.

Twitteraars zijn het significant vaker eens met de stelling dat Twitter een blijvend communicatiemiddel is. Daarnaast vinden zij significant vaker dat tweets veel nieuwswaarde hebben en de inhoud ervan zinvol is. Niet-twitteraars zijn het significant vaker eens zijn met de stelling ‘Ik snap niet wat mensen beweegt om te twitteren’ en ‘van sociale media word je asociaal’, aldus .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in