Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter & Facebook: entertainment populairst

Merken actief in de entertainment worden het vaakst gevolgd op Twitter en geliked op Facebook. 46 procent van merkfans op deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek ‘S-Net, The Impact of Social Media’ van Performics en ROI Research.

related partner content for mobile comes here

De topvijf merkcategorieën zijn hetzelfde op zowel Facebook als Twitter, maar na die vijf verschilt het een beetje. Na entertainment volgen twitteraars vooral merken in de restaurant-, food-, elektronica- en kledingcategorie (in die volgorde). De volgorde onder Facebook-gebruikers: food-, restaurant-, kleding- en elektronicacategorie.

De onderzoekers ontdekten dat als er werd gekeken naar de gewoonten van merkfans, ze vooral merken volgen om coupons of kortingen te krijgen. 67 procent van de liefhebbers van personal care-merken zijn op zoek naar coupons en kortingen, 55 procent van fans van huishoudmerken en 63 procent van de foodmerkenfans.

Andere categorieën waarbij merkfans coupons en kortingen willen scoren: gezondheid/farmacie, restaurants, reizen, kleding en niet-alcoholische dranken.

Het hoogste percentage van Facebook- en Twitter-gebruikers die ene merk volgen om advies te krijgen, is te vinden in de categorie huishoudelijke apparaten (46 procent), elektronica (42 procent), financiële diensten (39 procent), gezondheid/farmacie (34 procent) en telecommunicatie (33 procent).

Relatief weinig facebookers en twitteraars volgen merken om contact te hebben met de klantenservice.

31 procent van alle ondervraagden gaf aan meer te kopen van het merk/bedrijf dat ze volgen/liken dan van merken/bedrijven die ze niet volgen. 74 procent van degene die entertainmentproducten heeft gekocht, praat over die producten op sociale netwerken.
(bron: Marketingcharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in