Twitter & Facebook: entertainment populairst
Dat blijkt uit het onderzoek ‘S-Net, The Impact of Social Media’ van Performics en ROI Research.
De topvijf merkcategorieën zijn hetzelfde op zowel Facebook als Twitter, maar na die vijf verschilt het een beetje. Na entertainment volgen twitteraars vooral merken in de restaurant-, food-, elektronica- en kledingcategorie (in die volgorde). De volgorde onder Facebook-gebruikers: food-, restaurant-, kleding- en elektronicacategorie.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe onderzoekers ontdekten dat als er werd gekeken naar de gewoonten van merkfans, ze vooral merken volgen om coupons of kortingen te krijgen. 67 procent van de liefhebbers van personal care-merken zijn op zoek naar coupons en kortingen, 55 procent van fans van huishoudmerken en 63 procent van de foodmerkenfans.
Andere categorieën waarbij merkfans coupons en kortingen willen scoren: gezondheid/farmacie, restaurants, reizen, kleding en niet-alcoholische dranken.
Het hoogste percentage van Facebook- en Twitter-gebruikers die ene merk volgen om advies te krijgen, is te vinden in de categorie huishoudelijke apparaten (46 procent), elektronica (42 procent), financiële diensten (39 procent), gezondheid/farmacie (34 procent) en telecommunicatie (33 procent).
Relatief weinig facebookers en twitteraars volgen merken om contact te hebben met de klantenservice.
31 procent van alle ondervraagden gaf aan meer te kopen van het merk/bedrijf dat ze volgen/liken dan van merken/bedrijven die ze niet volgen. 74 procent van degene die entertainmentproducten heeft gekocht, praat over die producten op sociale netwerken.
(bron: Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid