Sterke groei in customer media
Uit een studie van vijf jaar geleden bleek dat organisaties met meer dan tweehonderd medewerkers indertijd ongeveer 11.500 customer mediatitelspubliceerden, uitgesplitst in zesduizend interne titels zoals personeelsbladen, en 5.500 externe titels zoals klantenmagazines.
Dat aantal is in de afgelopen vijf jaar fors gegroeid. Uit het dit voorjaar gehouden Customer Media Trendonderzoek 2011 blijkt dat er in Nederland zestienduizend customer media titels worden uitgegeven. Dit aantal omvat titels die bestemd zijn voor interne en externe doelgroepen en zowel print als digitaal.
De Customer Media Council noemt niet alleen de groei van het aantal titels opvallend, ook het 'insourcen' van deze vormen van communicatie lijkt toe te nemen.
De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd op het 6e Customer Media Congres, op 22 september in de Philharmonie in Haarlem. De resultaten verschijnen ook in het vierde boek over relatiemedia dat tijdens het congres gepresenteerd wordt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid