SNS Bank roept op tot protesteren
Het is de bedoeling dat in de eerste fase van de campagne Nederlandse consumenten ervan bewust worden gemaakt dat rente op een betaalrekening de gewoonste zaak van de wereld is.
Het tweede deel van de campagne is ervoor om Nederlanders tot protest aan te moedigen als ze dit nog niet krijgen.
Arie Koornneef, directeur marketing van SNS Bank zegt in het persbericht: ‘Met de campagne wil SNS Bank aan de consument duidelijk maken dat zij ook rente op hun betaalrekening verdienen en willen we hen aansporen in opstand te komen.’ Koorneef beweert dat dit leeft bij de klanten, want sinds de introductie eind mei (SNS Bank is naar eigen zeggen de eerste van de grote banken in Nederland die klanten rente vergoedt over het positieve saldo op hun betaalrekening) zijn er ‘duizenden nieuwe klanten’ bijgekomen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Opbouw campagne
De campagne, die is ontwikkeld door KesselsKramer, bestaat uit twee fases.
In fase 1 wordt Nederland bewust gemaakt van het feit dat je als consument nu geen rente op je betaalrekening krijgt terwijl klanten van SNS Bank dit wel krijgen. In deze fase worden radiospots, social media, PR, banners en posters in de SNS Winkels ingezet. SNS Bank verwijst hierbij naar de website www.ikwilnurenteopmijnbetaalrekening.nl.
In fase 2, die begint op maandag 8 augustus, wil SNS Bank het protest aanwakkeren met tv-commercials, outdoor, online, advertenties in huis aan huis media en verschillende guerrilla-acties. Het protest is ook ‘in store’ terug te vinden in de SNS Winkels: daar zijn zowel raamposters te vinden als uitingen op de balie.
Creatie campagneconcept: Pim Gerrits, Job van Dijk, Erik Kessels
Strategie: Matthijs de Jongh, Edith Janson
Productie: Maud Klarenbeek, Pieter Leendertse
Regie: Brecht Vanhoenacker (328 Stories)
DOP: Wouter Westendorp
Post productie: Glassworks Amsterdam
Geluid: REC Sound
Online: .Bone/ Joost van Liemt, Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse
Verantwoordelijk bij klant: Maartje de Jong, Rachel Grezel, Anneke Wiggers
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid