Overslaan en naar de inhoud gaan

SNS Bank roept op tot protesteren

SNS Bank is gestart met een nieuwe betaalcampagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is de bedoeling dat in de eerste fase van de campagne Nederlandse consumenten ervan bewust worden gemaakt dat rente op een betaalrekening de gewoonste zaak van de wereld is.
Het tweede deel van de campagne is ervoor om Nederlanders tot protest aan te moedigen als ze dit nog niet krijgen.

related partner content for mobile comes here

Arie Koornneef, directeur marketing van SNS Bank zegt in het persbericht: ‘Met de campagne wil SNS Bank aan de consument duidelijk maken dat zij ook rente op hun betaalrekening verdienen en willen we hen aansporen in opstand te komen.’ Koorneef beweert dat dit leeft bij de klanten, want sinds de introductie eind mei (SNS Bank is naar eigen zeggen de eerste van de grote banken in Nederland die klanten rente vergoedt over het positieve saldo op hun betaalrekening) zijn er ‘duizenden nieuwe klanten’ bijgekomen.

Opbouw campagne
De campagne, die is ontwikkeld door KesselsKramer, bestaat uit twee fases.

In fase 1 wordt Nederland bewust gemaakt van het feit dat je als consument nu geen rente op je betaalrekening krijgt terwijl klanten van SNS Bank dit wel krijgen. In deze fase worden radiospots, social media, PR, banners en posters in de SNS Winkels ingezet. SNS Bank verwijst hierbij naar de website .

In fase 2, die begint op maandag 8 augustus, wil SNS Bank het protest aanwakkeren met tv-commercials, outdoor, online, advertenties in huis aan huis media en verschillende guerrilla-acties. Het protest is ook ‘in store’ terug te vinden in de SNS Winkels: daar zijn zowel raamposters te vinden als uitingen op de balie.

Creatie campagneconcept: Pim Gerrits, Job van Dijk, Erik Kessels
Strategie: Matthijs de Jongh, Edith Janson
Productie: Maud Klarenbeek, Pieter Leendertse
Regie: Brecht Vanhoenacker (328 Stories)
DOP: Wouter Westendorp
Post productie: Glassworks Amsterdam
Geluid: REC Sound
Online: .Bone/ Joost van Liemt, Michael Kouwenhoven en Dimitri Hubregtse
Verantwoordelijk bij klant: Maartje de Jong, Rachel Grezel, Anneke Wiggers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in