MarketingRSLT Winterschool: Kathy van de Laar


8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de MarketingRSLT Winterschool. Een dag lang kennissessies op het gebied van resultaatgerichte marketing. Kathy van de Laar (partner EarlyBridge) verzorgt die dag de sessie ‘Customer Experience Marketing’. Op de vraag ‘Hoe…
... kunnen marketeers in 2011 meer resultaat behalen met Customer Experience Marketing?' antwoordt zij:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Customer Experience Marketing zorgt dat campagnes worden opgezet vanuit het klantperspectief en dat marketeers in staat zijn het belang van de klant samen te brengen met het belang van het bedrijf.
Met Customer Experience Marketing krijgen marketeers ook een nieuwe rol: hoe kunnen ze de juiste multichannel activiteiten opzetten vanuit de klant, zodat proposities en campagnes beter presteren.
Customer Experience Marketing daagt marketeers uit om door de ogen van hun klanten te kijken en in plaats van campagnes, customer journey’s te creëren. Marketing is hierin de regisseur. Het gaat niet meer alleen over het top-down communiceren vanuit het merk, maar vooral om het waarmaken van beloftes naar de klant.
Via Customer Journey Mapping kunnen marketeers slimmere keuzes maken wat betreft de inzet van kanalen en het klantgerichter maken van hun activiteiten. Door gebruik te maken van de kracht van verschillende kanalen om de klant te helpen, worden de marketingdoelen eerder bereikt. Customer Journey Mapping dwingt marketeers om te denken vanuit de klant en gebruik te maken van het klantperspectief:
• Focus leggen op het managen van klantgedrag door inzet van de juiste kanalen, om de klantverwachtingen tegemoet te komen en de marketingpropositie als toegevoegde waarde te laten ervaren
• Betere en bredere inzet van kanalen vanuit het klantperspectief
• Bewuste keuzes maken over de besteding van het marketingbudget, over de verschillende kanalen'
Interesse?Schrijf je dan nu in voor deze sessie. Alle workshops kun je overigens hier bekijken, het is mogelijk per sessie (duur tweeënhalf uur) te reserveren.
Sprekers zijn onder andere Paul Blok (Social Media), Sander Prinsen (Affiliate Marketing), Guido Kramer en Martijn Heijstek (Return on Customer Interaction), Hanneke Blokland en Simon Bolhuis (Retentiemarketing), Ronald Velten (Social Business Etiquette), Andy Mosmans (Merkmanagement) en Egbert Jan van Bel (Klantgericht ondernemen in 2011).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid