MarketingRSLT Winterschool: Patrick Petersen


8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de MarketingRSLT Winterschool. Een dag lang kennissessies op het gebied van resultaatgerichte marketing. Patrick Petersen (consultant en schrijver van het Handboek Online Marketing) verzorgt die dag de sessie ‘Conversie met Mobile Marketing en Online Video’. Op de vraag ‘Hoe…
kunnen marketeers in 2011 meer resultaat behalen met mobile marketing en online video’ antwoordt hij:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Online conversie willen we allemaal. Nu budgetten voor online hoger worden zijn ook de verwachtingen hoger. Terecht. Tijdens de sessie zal ik een aantal manieren tonen om resultaat te behalen met de genoemde middelen.’
De cijfers, de bestedingen
Petersen: ‘Emarketer.com geeft aan dat marketeers wereldwijd tot aan 2014 800 procent meer gaan besteden aan online video in de online mix. Kijken we naar actuele cijfers van het IAB dan zie je dat over 2009 2 procent van het totaal crossmediale mediabudget naar mobile is gegaan.’
Wat te doen om resultaat te halen met mobile en online video?
Petersen geeft enkele do’s vooraf aan de sessie:
- maak met mobile marketing niet zomaar een dure toepassing; de mobiele websites groeien gestaag in populariteit en zijn eenvoudiger te maken
- realiseer je met mobile marketing dat men op mobiel naar snackcontent zoekt zoals een prijs, een adres van een organisatie of telefoonnummer. Richt jouw mobiele site daar op in.
- vrouwen downloaden nauwelijks apps voor de mobiel
- de eerste 10 seconden van een webvideo zijn fataal: men beslist dan om door te kijken of te stoppen
- een online video is totaal anders dan een gestuurde, PR-achtige video
- online video moet altijd sturen op een viraal effect, hiervoor zijn bepaalde trucs
Interesse?Schrijf je dan nu in voor deze sessie. Alle workshops kun je overigens hier bekijken, het is mogelijk per sessie (duur tweeënhalf uur) te reserveren.
Sprekers zijn onder andere Paul Blok (Social Media), Sander Prinsen (Affiliate Marketing), Guido Kramer en Martijn Heijstek (Return on Customer Interaction), Hanneke Blokland en Simon Bolhuis (Retentiemarketing), Kathy van de Laar (Customer Experience Marketing), Ronald Velten (Social Business Etiquette), Andy Mosmans (Merkmanagement) en Egbert Jan van Bel (Klantgericht ondernemen in 2011).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid