Overslaan en naar de inhoud gaan

MarketingRSLT Winterschool: Patrick Petersen

8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de MarketingRSLT Winterschool. Een dag lang kennissessies op het gebied van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

8 december organiseert Tijdschrift voor Marketing de . Een dag lang kennissessies op het gebied van resultaatgerichte marketing. Patrick Petersen (consultant en schrijver van het Handboek Online Marketing) verzorgt die dag de sessie ‘Conversie met Mobile Marketing en Online Video’. Op de vraag ‘Hoe…

related partner content for mobile comes here

kunnen marketeers in 2011 meer resultaat behalen met mobile marketing en online video’ antwoordt hij:

‘Online conversie willen we allemaal. Nu budgetten voor online hoger worden zijn ook de verwachtingen hoger. Terecht. Tijdens de sessie zal ik een aantal manieren tonen om resultaat te behalen met de genoemde middelen.’

De cijfers, de bestedingen

Petersen: ‘Emarketer.com geeft aan dat marketeers wereldwijd tot aan 2014 800 procent meer gaan besteden aan online video in de online mix. Kijken we naar actuele cijfers van het IAB dan zie je dat over 2009 2 procent van het totaal crossmediale mediabudget naar mobile is gegaan.’

Wat te doen om resultaat te halen met mobile en online video?

Petersen geeft enkele do’s vooraf aan de sessie:

- maak met mobile marketing niet zomaar een dure toepassing; de mobiele websites groeien gestaag in populariteit en zijn eenvoudiger te maken
- realiseer je met mobile marketing dat men op mobiel naar snackcontent zoekt zoals een prijs, een adres van een organisatie of telefoonnummer. Richt jouw mobiele site daar op in.
- vrouwen downloaden nauwelijks apps voor de mobiel
- de eerste 10 seconden van een webvideo zijn fataal: men beslist dan om door te kijken of te stoppen
- een online video is totaal anders dan een gestuurde, PR-achtige video
- online video moet altijd sturen op een viraal effect, hiervoor zijn bepaalde trucs

Interesse?Schrijf je dan nu in voor . Alle workshops kun je overigens , het is mogelijk per sessie (duur tweeënhalf uur) te reserveren.

Sprekers zijn onder andere Paul Blok (Social Media), Sander Prinsen (Affiliate Marketing), Guido Kramer en Martijn Heijstek (Return on Customer Interaction), Hanneke Blokland en Simon Bolhuis (Retentiemarketing), Kathy van de Laar (Customer Experience Marketing), Ronald Velten (Social Business Etiquette), Andy Mosmans (Merkmanagement) en Egbert Jan van Bel (Klantgericht ondernemen in 2011).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in