Overslaan en naar de inhoud gaan

WebAds en AdRemedy worden WebAds NL

WebAds past de organisatie aan. Het online advertisingbureau groeit over de grenzen en dat vraagt om een Europees hoofdkantoor, genaamd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

past de organisatie aan. Het online advertisingbureau groeit over de grenzen en dat vraagt om een Europees hoofdkantoor, genaamd WebAds Europe. Op de Nederlandse markt bundelt WebAds vanaf 1 januari 2011 de krachten met AdRemedy, en zal verder gaan onder de naam WebAds NL.

related partner content for mobile comes here

WebAds Europe opereert vanuit Amsterdam en zal onder leiding staan van Xavier Schijffelen (nu nog managing director van AdRemedy). Tjeerd Kooij legt de dagelijkse leiding van WebAds Nederland neer en wordt binnen WebAds EU directeur strategie en business development. Michel Burgerhof (nu nog managing director van AdSolutions) wordt technisch directeur.

WebAds heeft nu vestigingen in Amsterdam, Londen, Milaan en Madrid. Per 1 november werken bij alle bedrijven 89 mensen. WebAds werkt in Europees verband (nationaal of multinationaal) onder meer voor de volgende websites: IMDB, Morningstar, Linked In, Slideshare, GP Update, Vidzone, Ryanair en BBC.

Tjeerd Kooij: ‘Tot nu toe is onze Europese groei grotendeels organisch verlopen. Het is mooi om te zien dat onze aanpak werkt en we zien kansen voor verdere groei en inhoudelijke ontwikkeling in de landen waar we nu al actief zijn en in andere Europese markten. Daar wil ik graag mijn bijdrage aan leveren. Het betekent wel dat ik de dagelijkse leiding in Nederland opgeef. Maar dat is in vertrouwde handen.’

Een aantal jaren geleden werd AdRemedy vanuit WebAds opgezet om adverteerders te bedienen met het snel creëren van een groot bereik, en response advertentievormen. WebAds kijkt meer naar de merkdoelstellingen voor adverteerders en adviseert uitgevers bij het maximaliseren van hun online omzetdoelstellingen. Vanaf 1 januari 2011 gaan beide bureaus samen verder als WebAds NL, onder leiding van Marita van Wijngaarden, nu nog operations director bij WebAds.

Marita van Wijngaarden: ‘De recente vraag uit de markt naar marktplaatsen of naar one stop shopping zijn indicaties voor een aanstaande consolidatieslag. Met de bundeling van WebAds en AdRemedy bieden we adverteerders en de mediabureaus het volledige portfolio voor merk, bereik en response-oplossingen. We merken de behoefte daaraan. Voor uitgevers biedt het samenvoegen van de specialismen een belangrijk voordeel omdat wij nu het volledige inventory beheer in onze hand kunnen nemen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in