Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven zijn op Twitter vooral lawaaimakers

Drie van de vier bedrijven weten niet waar hun meest waardevolle klanten in de social media over hen communiceren en wat zij over hen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een enquête onder 2.100 bedrijven, in opdracht van SAS en uitgevoerd door Harvard Business Review. Juist als het gaat om het meer dan luisteren naar klanten, het analyseren van meningen en dialogen, en het omzetten van die informatie naar concrete financiële resultaten, zijn organisaties nog niet zo ver dat ze voordeel behalen uit de social media. Veel organisaties houden vast aan oude paradigma’s en gebruiken social media nog steeds alleen voor eenrichtingsverkeer.

related partner content for mobile comes here

Uit de enquête blijkt verder dat slechts 23 procent van de ondervraagde bedrijven gespecialiseerde tools gebruikt voor het analyseren van social media-gebruik. Slechts 7 procent integreert social media met andere marketingactiviteiten. Over het algemeen zijn bedrijven nog zoekende naar manieren om de bijdrage van social media aan de winstgevendheid te kwantificeren en te beïnvloeden.

Kijkend naar de toekomst geeft 36 procent van de ondervraagde bedrijven aan in de komende twee tot drie jaar klantsentimentanalyses te willen invoeren. Ongeveer 33 procent is van plan social monitoring-oplossingen te gaan inzetten, 27 procent wil voorspellende analysemogelijkheden gebruiken en 26 procent wil de impact van online conversaties gaan meten. Veel van hen verwachten social media-monitoring met andere marketingoplossingen te integreren; niet alleen om te begrijpen wat er gezegd wordt, maar ook wie het zegt en met welke gevolgen.

De omgang met social media en het gebruik ervan vormden ook het centrale thema tijdens de SAS Premier Business Leadership Summit in Las Vegas. Social media-specialisten als Chris Brogan en Charlene LI gaven hun visie op de snelle ontwikkelingen op dit gebied. Klik voor een videoverslag van de paneldiscussie.

Klik voor het volledige rapport ‘More than talk: The Search for Impact en Analytics of Social Media Use’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in