Overslaan en naar de inhoud gaan

TMG neemt Hyves over

Telegraaf Media Groep neemt sociaal netwerk Hyves over. Men heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100 procent van de aandelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De acquisitie wordt door TMG uit eigen middelen betaald. Hoeveel geld met de overname is bemoeid, wordt niet bekend gemaakt. Hyves verwacht in 2010 een omzet te behalen van 20 miljoen euro. Er werken 140 fte’s.

related partner content for mobile comes here

De Centrale Ondernemingsraad van TMG moet nog advies uitbrengen over de overname.

De overname van Hyves is in lijn met TMG’s strategie om een groter deel van het resultaat uit digitale media te laten komen. Hyves en TMG realiseren samen een netto maandbereik van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Daarnaast biedt samenwerking met de print- en radiomerken van TMG nieuwe crossmediale exploitatiemogelijkheden. En TMG hoopt meer adverteerders te lokken met een groot sociaal netwerk in zijn portfolio.

Een belangrijk uitgangspunt bij de overname is dat het merk en het karakter Hyves behouden blijven. Het zittende management blijft ook aan. Wat er gebeurt met de 140 fte’s,is niet bekend.

Hyves telt op dit moment 9 miljoen Nederlandse leden en groeit nog elke maand, ondanks het feit dat Facebook snel opkomt, aldus TMG.

Op Hyves directeur/oprichter Raymond Spanjar de overname een fusie, aangezien Hyves meer leden kent dan Telegraaf. Spanjar: ‘zoals eerder gezegd was een overname een optie als dat de groei zou versnellen. Neem nou Hyves Mobile. Om heel Nederland negen miljoen Nederlanders gratis te laten bellen en sms’en kom je er niet met een website alleen. Experts adviseerden ons daarom reclame te maken op radio, tv en in kranten. Maar waarom huren als kopen op lange termijn altijd goedkoper is? Aldus geschiedde.’

Doe mee aan de poll op Molblog:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in