Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe zoekmachine: Blekko

Er is vandaag een nieuwe zoekmachine geïntroduceerd: Blekko. 'Doel is om websearch op te schonen en de spam eruit te krijgen', zegt ceo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de New York Times legt Skrenta uit wat beter maakt dan andere zoekmachines. 'Het web wordt overspoeld met sites waar je niets aan hebt. Links en keywords brengen ze bovenaan in de Google-zoekresultaten. Blekko heeft als doel alleen de zoekresultaten te tonen van bruikbare en betrouwbare sites.

related partner content for mobile comes here

Blekko zou putten uit 3 miljard webpagina's die bruikbaar zijn, maar de search engine geeft alleen de top resultaten van elk topic aan. Blekko wil ook openheid geven in hoe de resultaten worden opgebouwd. Google geeft die informatie - bijna - niet. Verder is er de mogelijkheid om de resultaten aan te passen, met behulp van zogenaamde slashtags.

Skrenta is sinds 2007 bezig om Blekko op te bouwen.

Bron: New York Times.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in