Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie wordt de nieuwe Buckler: Youp verklaart slechte klantenservice vogelvrij

Het heeft nog lang geduurd. Ondanks de potentieel enorme consumentenkracht die via social media ontketend kan worden, staken er vooralsnog…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel bedrijven denken dat een goed imago op te bouwen valt door voortdurend een knap gekapt hoofd met permanente glimlach te laten zien aan de consument. Dat is deels waar - als je die zelfde consument dan maar niet je reet laat zien zodra ze zich bij de helpdesk melden. Zelf zou ik niet graag marketeer zijn bij zo’n bedrijf. Dan kun je werkelijk alles goed doen, maar dan nog krijg je de wind van voren als je op een verjaardagsfeestje laat vallen dat je bij Nuon, T-Mobile, UPS en any bank of verzekaar werkt.

related partner content for mobile comes here

Ik heb al eens geschreven dat de social media dit soort bedrijven nog wel eens fataal zouden kunnen worden. De macht van besodemieterde of slecht geholpen mensen is dankzij Twitter en Facebook buitengewoon groot, maar vreemd genoeg kwam het tot nu toe nog niet zo tot uiting. Het vergt kennelijk toch nog veel van een verontwaardigde enkeling om enerzijds lotgenoten te vinden en deze anderzijds ook nog strijdvaardig genoeg te krijgen om een bedrijf via Twitter over de kling te jagen.

Met de komst van Youp van ‘t Hek zou de fles wel eens definitief uit de geest kunnen zijn, met T-Mobile als eerste . Denk ‘Buckler‘ en dat dan door 40.000 volgers van Youp op Twitter uitgezaaid en iedere Tweet en re-Tweet verder versterkt met persoonlijke slechte ervaringen met de helpdesk van.... vult u zelf maar in. Persoonlijk kan ik niet wachten welk bedrijf als eerste aan de beurt is, zodra Youp de handschoen daadwerkelijk opneemt. Nu al blijkt hij een stortvloed van aanvragen te hebben gekregen van mensen die hem graag als ambassadeur voor hun klanten willen inzetten.

‘We zijn begonnen’, zegt hij zelf. Goed nieuws. Ik ben geen fan van het op Twitter volgen van een BN’er. Maar ik doe het vandaag nog. Ik weet nog wel een bedrijf of twee die wat mij betreft de nieuwe Bucklers zouden mogen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in