Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT Post en RuG: DM kan veel effectiever

Onderzoek naar DM is schaars en richt zich vooral op doelgroepselectie. TNT Post en de Rijksuniversiteit Groningen hebben de handschoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wetenschappers zijn diep in de DM-database met meer dan 500 DM-acties van TNT Post gedoken. En ze hebben op een rijtje gezet wat nu voor succes zorgt en wat niet.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat het potentieel van direct mail bij lange na niet volledig wordt benut. Wat kan er allemaal beter?

1. Maar liefst 87 procent van de mailings geeft argumenten vanuit het product in plaats vanuit de klantbehoefte. De mailings zijn te veel aanbiedergeoriënteerd.
2. Slechts 23 procent van de mailings wordt gepersonaliseerd. Dat wil zeggen: in deze brieven is gebruik gemaakt van kennis van de geadresseerde.
3. Maar liefst 86 procent van de mailings bevat een brief. Slechts weinigen durven het aan om van de gebaande paden af te wijken en iets volledig nieuws te proberen.
4. Bijna tweederde (63 procent) van de mailings haakt niet in op een specifiek moment in het leven van de ontvanger, een feestdag of ander event. Het mailpack had op ieder moment verzonden kunnen worden.
5. Slechts 16 procent van de mailings maakt gebruik van risicoreducerende elementen. In de meeste gevallen (negen procent van alle mailings) is dat een testimonial. Niet goed, geld terug, een zichttermijn of de mogelijkheid het product gratis te retourneren komen nog minder voor.

Het gehele onderzoek met alle cijfers staat in het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in