Voorkeur Nederlanders voor sites uit eigen land


Van de ondervraagden zegt 52 pct liever via een Nederlandse site te internetten, terwijl 35 pct die expliciete voorkeur niet heeft. Slechts 10 pct denkt dat de kans groot is dat de voorkeur voor een Nederlandse site in de komende 5 jaar zal veranderen. Dat blijkt uit onderzoek van peil.nl van Maurice de Hond.
Vooral de ‘couleur locale’ zorgt voor een voorkeur voor sites van eigen bodem: 'eigen taal' wordt door 88 pct genoemd en 'eigen onderwerpen' door 38 pct. Nederland neemt met zijn voorkeur een bijzondere plaats in in het internationale internetlandschap. Ons land is een van de weinige landen in Europa waar de internationale internetmerken als Facebook en Amazon, maar bijvoorbeeld ook datingsite Match geen marktleider in hun segment zijn, aldus De Hond.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSlechts 5 pct van de respondenten in Nederland geeft aan Amazon regelmatig te bezoeken, terwijl 42 pct dat doet met Bol.com. 73 Pct zit wel eens op Marktplaats, tegen 18 pct voor E-bay. Facebook legt het af tegen Hyves (40 versus 54 pct).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid