Albert Heijn komt blad Wathandig
'We willen onze klanten helpen in en om het huis’, zegt Dennis Potgraven, verantwoordelijk voor de eigen tijdschriften van Albert Heijn. 'We willen ze niet alleen praktische tips geven om het huishouden makkelijker te maken, maar ook om ze inspiratie te bieden.’
Maar het blad is er ook om het onlangs groots gelanceerde non-foodassortiment van Albert Heijn een plek te geven en te promoten. Wathandig is volgens Potgraven het eerste tijdschrift dat huishouden in de brede zin van het woord als centraal thema heeft. Onderzoek onder klanten zou hebben aangetoond dat er behoefte is aan een dergelijk specifiek blad.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaWathandig wijkt qua ‘look and feel’ wel af van 'zus' Allerhande. 'We wilden dat Wathandig echt een "happy" uitstraling zou krijgen’, licht Potgraven toe. Zo is het gebruikte papier voelbaar anders en ook de opmaak verschilt. Bovendien moet het ook voor de klant duidelijk zijn dat het om twee verschillende bladen gaat.
Wathandig zal jaarlijks vier keer verschijnen in een oplage van 1 miljoen exemplaren. Een eigen site is er nog niet voor het nieuwe tijdschrift. 'Als het aanslaat, sluit ik niet uit dat we onze activiteiten rond Wathandig uitbreiden’, aldus Potgraven.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid