Getargete advertenties vaak niet relevant


Volgens nieuw, Brits onderzoek geloven veel consumenten niet dat getargete advertenties zo goed getarget zijn.
De studie werd in opdracht van advertentienetwerk Collective uitgevoerd. Slechts 25 procent van de consumenten vindt dat getargete advertenties relevant zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS21 procent van de respondenten zegt advertenties op site die ze eerder hebben bezocht, niet te vertrouwen. Zelfs als deze advertenties getarget zijn.
57 procent echter zegt getargete advertenties te prefereren boven niet-getargete ads, als dat zou betekenen dat ze minder te zien zouden krijgen.
‘Het onderzoek laat zien dat consumenten receptief zijn voor getargete boodschappen, maar dat de manier waarop dat nu gebeurt, helemaal niet de juiste is’, aldus Steven Filler, managing director Collective.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid