Overslaan en naar de inhoud gaan

Getargete advertenties vaak niet relevant

Denk je dat je prima getargete advertenties op consumenten loslaat? De consumenten zelf denken daar heel anders over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens nieuw, Brits onderzoek geloven veel consumenten niet dat getargete advertenties zo goed getarget zijn.

related partner content for mobile comes here

De studie werd in opdracht van advertentienetwerk Collective uitgevoerd. Slechts 25 procent van de consumenten vindt dat getargete advertenties relevant zijn.

21 procent van de respondenten zegt advertenties op site die ze eerder hebben bezocht, niet te vertrouwen. Zelfs als deze advertenties getarget zijn.

57 procent echter zegt getargete advertenties te prefereren boven niet-getargete ads, als dat zou betekenen dat ze minder te zien zouden krijgen.

‘Het onderzoek laat zien dat consumenten receptief zijn voor getargete boodschappen, maar dat de manier waarop dat nu gebeurt, helemaal niet de juiste is’, aldus Steven Filler, managing director Collective.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in