Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander ook online koopjesjager

Nederlanders die op het internet shoppen, blijken echte koopjesjagers. De helft kijkt, vergelijkt en koopt uiteindelijk het goedkoopste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Drie op de tien online shoppers kopen via het internet meer dan in een fysieke winkel.

related partner content for mobile comes here

Window shopping

Eén derde (31 procent) van de online winkelaars is een ‘windowshopper.’ Deze mensen kijken voornamelijk en kopen af en toe een product. 15 procent koopt standaard bij dezelfde webwinkels. 4 procent is trendkoper. Vrouwen doen vaker aan windowshoppen dan mannen. Mannen zijn weer grotere trendkopers en zijn vaker geneigd om nieuwe, trendy gadgets online aan te schaffen, dan vrouwen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat shoppen op het internet een activiteit is die je alleen doet (81 procent). Het ideale tijdstip hiervoor is voor de helft van de Nederlanders de avond. Slechts 18 procent doet online aankopen op andere dagdelen. Mannen geven vaker dan vrouwen de voorkeur aan de avond. Vrouwen shoppen weer vaker dan mannen in de ochtend.

Eén vijfde van de Nederlanders doet zijn aankopen tijdens werktijd. Mannen doen dit vaker dan vrouwen.

Producten die de meeste Nederlanders absoluut niet online zouden aanschaffen zijn medicijnen (54 procent), lustopwekkende middelen (45 procent), bloemen (42 procent) en eten & drinken (41 procent). Zo zegt men.

Gedragen kleding retour

Vijf procent van de online winkelende Nederlanders heeft weleens online gekochte kleding teruggestuurd nadat zij die gedragen hadden. Mannen sturen vaker dan vrouwen gedragen kleding retour. 23 procent van de Nederlanders stelt nog nooit kleding online te hebben besteld.

Overige resultaten

- Vrouwen kunnen vaker dan mannen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en maken een pakketje meteen open.
- Een tiende laat weleens een privéaankoop op het werkadres afleveren. Mannen doen dit vaker dan vrouwen.
- Een derde is een beetje tot zelfs heel erg nieuwsgierig wanneer ze een pakketje voor de buren in ontvangst neemt. 2 procent maakt het pakketje ook daadwerkelijk open.
- Vier op de tien online consumenten denken dat producten die via het internet zijn aangeschaft altijd of vaak goedkoper zijn dan in de winkel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in