Nederlander ook online koopjesjager
Drie op de tien online shoppers kopen via het internet meer dan in een fysieke winkel.
Window shopping
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEén derde (31 procent) van de online winkelaars is een ‘windowshopper.’ Deze mensen kijken voornamelijk en kopen af en toe een product. 15 procent koopt standaard bij dezelfde webwinkels. 4 procent is trendkoper. Vrouwen doen vaker aan windowshoppen dan mannen. Mannen zijn weer grotere trendkopers en zijn vaker geneigd om nieuwe, trendy gadgets online aan te schaffen, dan vrouwen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat shoppen op het internet een activiteit is die je alleen doet (81 procent). Het ideale tijdstip hiervoor is voor de helft van de Nederlanders de avond. Slechts 18 procent doet online aankopen op andere dagdelen. Mannen geven vaker dan vrouwen de voorkeur aan de avond. Vrouwen shoppen weer vaker dan mannen in de ochtend.
Eén vijfde van de Nederlanders doet zijn aankopen tijdens werktijd. Mannen doen dit vaker dan vrouwen.
Producten die de meeste Nederlanders absoluut niet online zouden aanschaffen zijn medicijnen (54 procent), lustopwekkende middelen (45 procent), bloemen (42 procent) en eten & drinken (41 procent). Zo zegt men.
Gedragen kleding retour
Vijf procent van de online winkelende Nederlanders heeft weleens online gekochte kleding teruggestuurd nadat zij die gedragen hadden. Mannen sturen vaker dan vrouwen gedragen kleding retour. 23 procent van de Nederlanders stelt nog nooit kleding online te hebben besteld.
Overige resultaten
- Vrouwen kunnen vaker dan mannen hun nieuwsgierigheid niet bedwingen en maken een pakketje meteen open.
- Een tiende laat weleens een privéaankoop op het werkadres afleveren. Mannen doen dit vaker dan vrouwen.
- Een derde is een beetje tot zelfs heel erg nieuwsgierig wanneer ze een pakketje voor de buren in ontvangst neemt. 2 procent maakt het pakketje ook daadwerkelijk open.
- Vier op de tien online consumenten denken dat producten die via het internet zijn aangeschaft altijd of vaak goedkoper zijn dan in de winkel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid