Overslaan en naar de inhoud gaan

Hyundai laat zien wat slim meten is

Er zijn te weinig bedrijven die gebruik maken van de meetbaarheid van het Internet. Vandaag kwam ik een interessant verhaal op Be…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zijn te weinig bedrijven die gebruik maken van de meetbaarheid van het Internet. Vandaag kwam ik een interessant tegen over autofabrikant . Ze meten op een slimme manier het gedrag van bezoekers op hun websites.

related partner content for mobile comes here

Wat is het geval? In mei van dit jaar vielen de autoverkopen voor de Hyundai Sonata tegen ten opzichte van de maand ervoor. Maar wat bleek, op de website was in de maand mei twee keer zoveel belangstelling voor dit model. Ze kwamen erachter dat potentiele klanten naar bepaalde opties en kleuren op zoek waren, die juist niet bij de dealers op voorraad waren en dus ook niet leverbaar waren.

En ja dan verkoop je minder auto's. Vroeger hadden ze gezegd, "de vraag is teruggelopen", nu weten ze waarom en gebruiken ze hun websites om realtime en continu marktonderzoek te doen naar de wensen van hun klanten.

Das andere koek, de meeste van ons blijven toch hangen in het meten van de hoeveelheid bezoekers. Het gaat er echter niet om, dat je meet. Het gaat er om dat je slim meet. Alleen slim meten, is weten. De rest is nutteloos. Toch iets om over na te denken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in