LET OP- HET TELEVISIE-LANDSCHAP VERANDERT!
Of het nou roependen in een media-woestijn zijn of visionairs, wat maakt het uit: de markt verandert, eindelijk net zoals elke markt aan verandering onderhevig is.
Na tig-jaar Ster waarin alles keurigkeurigkeurig ging (op de uitganspunten van kijkdichtheid na dan) zijn we a.s. 2 oktober en dan 17 jaar geleden, in een stroomversnelling terecht gekomen.
Eerst 1 commercieel station en dat maakte 4, momenteel tellen we er ruim meer: nationaal, regionaal, lokaal, publiek en commercieel. Kortom: een keurig gefragmenteerde markt waarop op elk niveau op hun manier geconcurreerd wordt.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
De fragmentatie die is ingezet, zal naar verwachting van degenen die er verstand van zeggen te hebben, doorzetten.
Hun beeld is dat het straks weinig tot niks meer uitmaakt welke kanalen er voor de datastroom gebruikt worden: telefoon (glasvezel), kabel, draadloos. En alles even snel, waardoor de enig bepalende factor voor ontvangst dus het beeldscherm wordt.
Opfrissertje voor de ouderen onder ons: inderdaad, vroeger hadden we kabelradio (4 stations, mind you), grote antennes op het dak of tussen de schoorstenen, met ontvangst op de korte- midden- en lange golf.
Plus die enorme stoorzenders voor de zondagsrust: draagbare radio's - schande, die zouden verboden moeten worden!
Nu hebben we beeldschermen in alle maten, in bijna alle vormen. En de kans dat daarmee content weer king wordt is dus heel, heel groot.
Het aardige is dus dat de tijd zich als altijd lijkt te herhalen en veel van alles hetzelfde oogt.
Dus zullen veel mensen gewoon veel televisie kijken, pakken veel mensen gewoon hun papieren "omroepbode" er bij (waar de NOS kennelijk een aardig want niet gepubliceerd bedrag aan Talpa kwijt is) om te lezen waar ze die avond niet naar kijken, nemen veel mensen hun tijdschrift nog steeds mee naar toilet, bed of waar dan ook en blijft het dagblad met een kop koffie voor veel mensen de beste dagopening.
Het verandert allemaal wel, maar echt niet zo heel snel... het blijft zaak om zinnige content in voldoende mate aan je potentiële kopers voor te schotelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid