Overslaan en naar de inhoud gaan

LET OP- HET TELEVISIE-LANDSCHAP VERANDERT!

Gastblogger Jacques Koster
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of het nou roependen in een media-woestijn zijn of visionairs, wat maakt het uit: de markt verandert, eindelijk net zoals elke markt aan verandering onderhevig is.

related partner content for mobile comes here

Na tig-jaar Ster waarin alles keurigkeurigkeurig ging (op de uitganspunten van kijkdichtheid na dan) zijn we a.s. 2 oktober en dan 17 jaar geleden, in een stroomversnelling terecht gekomen.
Eerst 1 commercieel station en dat maakte 4, momenteel tellen we er ruim meer: nationaal, regionaal, lokaal, publiek en commercieel. Kortom: een keurig gefragmenteerde markt waarop op elk niveau op hun manier geconcurreerd wordt.

De fragmentatie die is ingezet, zal naar verwachting van degenen die er verstand van zeggen te hebben, doorzetten.
Hun beeld is dat het straks weinig tot niks meer uitmaakt welke kanalen er voor de datastroom gebruikt worden: telefoon (glasvezel), kabel, draadloos. En alles even snel, waardoor de enig bepalende factor voor ontvangst dus het beeldscherm wordt.

Opfrissertje voor de ouderen onder ons: inderdaad, vroeger hadden we kabelradio (4 stations, mind you), grote antennes op het dak of tussen de schoorstenen, met ontvangst op de korte- midden- en lange golf.
Plus die enorme stoorzenders voor de zondagsrust: draagbare radio's - schande, die zouden verboden moeten worden!

Nu hebben we beeldschermen in alle maten, in bijna alle vormen. En de kans dat daarmee content weer king wordt is dus heel, heel groot.

Het aardige is dus dat de tijd zich als altijd lijkt te herhalen en veel van alles hetzelfde oogt.
Dus zullen veel mensen gewoon veel televisie kijken, pakken veel mensen gewoon hun papieren "omroepbode" er bij (waar de NOS kennelijk een aardig want niet gepubliceerd bedrag aan Talpa kwijt is) om te lezen waar ze die avond niet naar kijken, nemen veel mensen hun tijdschrift nog steeds mee naar toilet, bed of waar dan ook en blijft het dagblad met een kop koffie voor veel mensen de beste dagopening.

Het verandert allemaal wel, maar echt niet zo heel snel... het blijft zaak om zinnige content in voldoende mate aan je potentiële kopers voor te schotelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in