Klacht tegen letselschade-spot Achmea


Bovendien kan de verzekeraar een claim over een snelle vergoeding niet waarmaken. De reclame is nodeloos kwetsend, schrijft J. Beer, voorzitter van de vereniging Advocaten voor Slachtoffers van Personenschade aan de commissie.
In het spotje wil een slagersknecht schadevergoeding nadat hij in zijn eigen duim heeft gehakt. Zijn advocaat brengt de uren die hij schrijft door op de golfbaan.
Beer schrijft dat het misleidend is om te stellen dat door toedoen van advocaten letselschadezaken zo lang duren. Hij speelt de bal naar de verzekeraars. Achmea's claim dat de verzekeraar binnen twee jaar 95 procent van alle gevallen van letselschade oplost, is een slag in de lucht, vindt Beer.
Een woordvoeder van Achmea stelt dat het de verzekeraar er alleen maar om te doen is deze claim op een grappige manier uit te beelden. Het is niet de bedoeling slachtoffer en advocaat belachelijk te maken. ‘Zoals veel reclames wordt de zaak enigszins gechargeerd neergezet', zegt de woordvoerder. De verzekeraar beraadt zich nog op de toekomst van de gewraakte reclame (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid