Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht tegen letselschade-spot Achmea

Letselschadeadvocaten hebben een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie over een spotje van verzekeraar Achmea. Volgens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bovendien kan de verzekeraar een claim over een snelle vergoeding niet waarmaken. De reclame is nodeloos kwetsend, schrijft J. Beer, voorzitter van de vereniging Advocaten voor Slachtoffers van Personenschade aan de commissie.
In het spotje wil een slagersknecht schadevergoeding nadat hij in zijn eigen duim heeft gehakt. Zijn advocaat brengt de uren die hij schrijft door op de golfbaan.
Beer schrijft dat het misleidend is om te stellen dat door toedoen van advocaten letselschadezaken zo lang duren. Hij speelt de bal naar de verzekeraars. Achmea's claim dat de verzekeraar binnen twee jaar 95 procent van alle gevallen van letselschade oplost, is een slag in de lucht, vindt Beer.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoeder van Achmea stelt dat het de verzekeraar er alleen maar om te doen is deze claim op een grappige manier uit te beelden. Het is niet de bedoeling slachtoffer en advocaat belachelijk te maken. ‘Zoals veel reclames wordt de zaak enigszins gechargeerd neergezet', zegt de woordvoerder. De verzekeraar beraadt zich nog op de toekomst van de gewraakte reclame (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in