Overslaan en naar de inhoud gaan

De wederopstanding van de virtuele Anita

Gastcolumnist Geert-Jan Smits
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lost Boys experimenteert met chatbots, zo kopte recentelijk.

related partner content for mobile comes here

Larry Chase praat over "Personal Agents"; "Watch for the growth of "agent software" to help you sift through the morass of online information. "

Anderen hebben het over software agents, intelligente zoekmachines of gepersonaliseerde RSS feeds.
Al deze termen hebben iets gemeen: ze zoeken een oplossing voor de information overload.

Ik word langzaam gek van alle vakinformatie die ik "moet" lezen om bij te blijven.
Je hebt je vakbladen, kranten, buitenlandse management titels, journals, radio, TV en sinds kort ook nog de weblogs. En niet één weblog, maar meteen 10 over marketing. En dat alleen al in Nederland.

Om te overleven hebben we hulp nodig. Hulp van intelligente software die ons helpt de grote hoeveelheid informatie te filteren. Die mij attendeert op nieuwe artikelen en onderzoeken op het vakgebied dat ik interessant vind.

Vijf jaar geleden experimenteerde Microsoft al met agents (poppetjes) die vooral irritant waren. Ze konden niets en met geen mogelijkheid kreeg je ze van het scherm.

Maar de software agents krijgen een tweede kans. De politieagent, virtuele barbie of online ballerina die mij kan helpen met het VERMINDEREN van de hoeveelheid informatie die tot mij komt, zal ik verwelkomen, zelfs omarmen. De vraag is wie mij deze online butler gaat bieden: Google, MSN, weblogs, RSS, software agents?

Kijk in ieder geval op voor een kijkje in de toekomst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in