Overslaan en naar de inhoud gaan

Tieners willen andere snacks

Volgens Brandweek hebben Amerikaanse tieners ongebruikelijke ideeën over welke snacks ze het liefst op de schappen zouden zien.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens hebben Amerikaanse tieners ongebruikelijke ideeën over welke snacks ze het liefst op de schappen zouden zien.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek `Teens and healthy eating: oxymoron or trend?`van blijkt dat Amerikaanse tieners gemiddeld drie snacks per dag verorberen en dat ze niet erg onder de indruk zijn van het huidige aanbod in de winkel.

Ze slaan overigens bijna allemaal hun ontbijt over (532 teens werden ondervraagd).

Als ze zelf mochten kiezen zouden ze een heel andere invalshoek gebruiken. Een meisje van 17 noemde `reisfruit`, fruit voor onderweg in zakjes zoals chips en koekjes.

Fruit in blik is haar te kliederig. Een 16-jarige jongen wilde een drankje waarin vijf porties fruit en groente verwerkt zijn.

Een meisje van 16 zou graag natuurlijke, vetvrije, vitaminerijke koekjes en chips willen kunnen kopen die ook nog eens geweldig smaken.

Klinkt opmerkelijk gezond allemaal. Is obesitas dan echt de schuld van de fabrikanten die alleen maar ongezonde snacks leveren?

Andere suggesties waren koekjes gemaakt van fruit, spaghetti voor in de magnetron, goedkoop en makkelijk te bereiden gezond voedsel voor studenten en echt lekkere vegetarische hamburgers.

Ook smoothies met alle dagelijks noodzakelijke voedingsstoffen die bovendien goed voor de lijn zijn werden genoemd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in