Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese mediagegevens onbetrouwbaar

China trekt steeds meer Westerse adverteerders. Het is wel oppassen geblazen, want de gegevens over de Chinese media zijn niet bijster…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tv, radio, internet, print, outdoor: China heeft alle media in huis. Net als bij ons is tv in China het belangrijkste podium voor de adverteerder. Zo’n 1,25 miljard tv-kijkers kunnen kiezen uit 360 verschillende zenders. De tarieven zijn de laatste jaren sterk gestegen, en datzelfde geldt voor de lengte van de reclameblokken. Toch is tv voor de adverteerder die streeft naar een breed bereik, onmisbaar. Datzelfde geldt voor dagbladen, het medium dat in China op de tweede plaats komt. Radio trekt veel minder adverteerders. Hoewel radio een enorm bereik heeft, gaat er nog geen drie procent van de totale bestedingen naar het medium toe. Ook tijdschriften staan als reclamemedium nog in de kinderschoenen, en diezelfde kwalificatie gaat ook op voor internet en buitenreclame.

Het mag duidelijk zijn dat China op mediagebied voor Westerse adverteerders veel kansen biedt. Maar er is wel een risico aan verbonden. Want het media-onderzoek stelt in China bar weinig voor. Collectieve metingen vinden niet of nauwelijks plaats en oplage- en bereikgegevens moeten af en toe met een flinke korrel zout worden genomen. Ongetwijfeld zal dat in de loop van de komende jaren verbeteren, maar voorlopig zijn adverteerders gewaarschuwd.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in