Overslaan en naar de inhoud gaan

“Tv-budgetten wereldwijd onder druk

De televisiebestedingen stabiliseren zich wereldwijd en andere media lijken steeds meer aandeel van tv af te snoepen, blijkt uit een nieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel van tv in de totale reclamebestedingen komt mondiaal uit op 38 procent. In Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zouden de tv-bestedingen wel eens aan het plafond kunnen zitten, meldt het mediabureau.
In de VS was het record 37 procent in 1996, in Engeland was dat 33 procent in 1999. De vooruitzichten voor tv zijn ‘verre van rooskleurig’. ZenithOptimedia: ‘Tv is sinds 1995 het favoriete medium geweest van adverteerders, maar het lijkt er nu op dat er een lange mindere periode aankomt, zoals dat destijds ook bij de dagbladen het geval was.’
Ook volgens het Britse Bellwether rapport staan de tv-bestedingen in Groot-Brittannië onder druk, zo meldt Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here

ZenithOptimedia voorspelt verder dat de advertentiebestedingen met 4,7 procent zullen groeien in 2005 en met 6,1 procent in 2006. Internet zal dit en volgend jaar weer de grootste groeier zijn. Outdoor moet volgens het rapport ‘in deze multimediale tijden oppassen dat het wel complementair blijft aan multimedia en onderdeel van geïntegreerde campagnes’.

Bron: Media and Marketing Europe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in