“Tv-budgetten wereldwijd onder druk


Het aandeel van tv in de totale reclamebestedingen komt mondiaal uit op 38 procent. In Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zouden de tv-bestedingen wel eens aan het plafond kunnen zitten, meldt het mediabureau.
In de VS was het record 37 procent in 1996, in Engeland was dat 33 procent in 1999. De vooruitzichten voor tv zijn ‘verre van rooskleurig’. ZenithOptimedia: ‘Tv is sinds 1995 het favoriete medium geweest van adverteerders, maar het lijkt er nu op dat er een lange mindere periode aankomt, zoals dat destijds ook bij de dagbladen het geval was.’
Ook volgens het Britse Bellwether rapport staan de tv-bestedingen in Groot-Brittannië onder druk, zo meldt Brandrepublic.
ZenithOptimedia voorspelt verder dat de advertentiebestedingen met 4,7 procent zullen groeien in 2005 en met 6,1 procent in 2006. Internet zal dit en volgend jaar weer de grootste groeier zijn. Outdoor moet volgens het rapport ‘in deze multimediale tijden oppassen dat het wel complementair blijft aan multimedia en onderdeel van geïntegreerde campagnes’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Media and Marketing Europe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid