Marktonderzoek is voor watjes
Het is raar, maar veel bewierookte marketeers doen nogal badinerend over marktonderzoek. Ze weten er weinig van, en claimen dat ze alles…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Aan hun opleiding en ervaring ligt het meestal niet. Maar toch doen veel marketeers erg raar over markton-derzoek. Ze geven er wel wat geld aan uit, want dat hoort. Maar ze laten de uitkomsten van onderzoek vaak niet echt tot zich doordringen. Het lijkt wel of ze denken dat zij meer weten van de markt en de wensen van de klant, dan een groep consumenten in een focusgroep. Trouwens, ze weten soms niet eens het verschil tussen een focusgroep en een kwantitatief onderzoek. Marktonderzoek is voor watjes, voor onzekere suk-kels. Een beetje flinke marketeer gaat gewoon af op zijn intuïtie.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid