Overslaan en naar de inhoud gaan

(Case) De tweettaxi van Fiat

De nieuwe Fiat 500 Cult kon wel wat awareness gebruiken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fiat Nederland zette een daarom socialemediacampagne in, bedacht door creatief bureau RIDE.

related partner content for mobile comes here

De insteek: de Cult is een luxere versie van de Fiat 500 en daar past best een privéchauffeur bij. Dat werd de  .

Vier dagen

De Fiat 500 Cult reed vier dagen lang als taxi rond in Amsterdam. Hij was alleen via Twitter te bestellen met hashtag . Het creatief bureau zocht op relevante hashtags en zoekwoorden, maakten gebruik van geotargeting.

Hashtags waar op zocht werd, waren bijvoorbeeld , , of , , .

Hier reageerden RIDE realtime op en plande via een DM een taxiritje voor deze twitteraars in.

Resultaten

De promoted account van kreeg 1 miljoen impressies, had 1.740 volgers (een groei van 50 procent). De promoted trend kreeg 2,5 miljoen impressies. De promoted tweets   kreeg 1,8 miljoen impressies, met duizenden retweets, replies, favorites en kliks.

1. Gefaseerde inzet Twitter

Voor deze activatie werd Twitter gefaseerd ingezet. Een eerste stap was het uitlichten van het -account om zo het volgersaantal laten stijgen met fans en influencers van Fiat.
 
Na de campagneperiode van vier dagen zijn er verschillende gesponsorde tweets ingezet om het YouTube filmpje te promoten die ‘de filosofie van de Fiat 500 Cult uitdraagt en verder laadt’.

2. Inzet Facebook

De activatie vond plaats binnen Twitter, maar het filmpje is na de campagne ook gepost op Facebook met een totaal bereik van ruim 193.000 en honderden likes, reacties en shares.

3. Inzet YouTube

Op YouTube is het -filmpje dat na afloop is gemaakt ruim 190.000 keer bekeken. Deze views komen voort uit de promoted tweets, facebookposts en de promotie via YouTube zelf.

 


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in