Overslaan en naar de inhoud gaan

Regionale publieke omroepen in top 10 bereik digitale platforms

De gezamenlijke publieke regionale omroepen halen zowel op mobiel, tablet als pc/laptop de top 10 van mediaexploitanten als het gaat om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de meest recente cijfers van het digitale bereiksonderzoek DDMM, uitgevoerd door GfK in opdracht van (Verenigde Internet Exploitanten), over de maand april 2014. Op drie platforms gezamenlijk (mobiel, tablet, pc/laptop) staan de zenders op een achtste plaats in zowel bezoek (75.659.000) als bereik (34,9%).

Op de mobiele telefoon behalen de dertien regionale omroepen een vierde plaats in aantal bezoeken (46.978.000) en een vijfde plaats in bereik met 18,4% (totaal 13+). Ter vergelijking: de regionale omroep had in april op mobiel ruim 10 miljoen bezoeken meer dan RTL Nederland. Op tablet staan de zenders met 18.169.000 bezoeken in april op een zevende plaats en met bereik op een achtste (10%). Op pc en laptop waren er in april 10,6 miljoen bezoeken aan de websites van de regionale zenders (8e plaats). Het bereik was 13,6% (9e plaats).

Gerard Schuiteman, managing director ROOS, de stichting die de belangen van de regiozenders behartigt, zegt dat de zenders &;ook online een breed en in leeftijd gevarieerd publiek&; weet te bereiken. &;De regionale omroep heeft goed en op tijd geanticipeerd op het sterk toenemende gebruik van mobiele apparaten.’

In de top-10 van mediaexploitanten is Google het grootst in bereik met 84,5%, voor Facebook, Sanoma en de NPO.
 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in