Overslaan en naar de inhoud gaan

Wereldwijde advertentie-uitgaven stijgen ook dit jaar

WK, Olympische Winterspelen en mobile stuwen groei.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijven geven wereldwijd meer uit aan advertenties. Dit jaar stegen de advertentie uitgaven met 5,7% naar $454 miljard. Hiermee gaat dit  jaar een kwart van alle advertentie uitgaven naar digital. eMarkteer verwacht dat over vier jaar zlefs een derde van alle budgetten aan online advertising wordt uitgegeven. 

related partner content for mobile comes here

Volgens de Amerikaanse marktonderzoeker zijn naast grote sporteventement zoals WK voetbal en de Olympische Winterspelen ook Mobile belangrijke pijlers voor deze groei. Wereldwijd stijgt mobile advertising met bijna 85% tot $32,7 miljard en neemt het bijna een kwart van alle online advertising uitgaven wereldwijd in. eMarketer verwacht dat over enkele jaren mobile advertising het voornaamste deel van alle advertising budgetten zal innemen.  Wederom is de VS dit jaar weer de marktleider met $180 miljard aan uitgaven, China is vanwege haar grote bevolkingsaantal tweede. Digitaal groeien de advertentie uitgaven met 16,7%  dit jaar ($140,15 miljard). 

 

 

Bron: eMarketer

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in