Overslaan en naar de inhoud gaan

Als je het niet kan veranderen, dan moet je het accepteren

Vandaag is de dag dat er geen papieren treinkaartjes meer uit de automaten komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2009 was het zover, de introductie van de ov chipkaart. In datzelfde jaar won de ov-chipkaart een prijs voor het slechtste product van Nederland.

related partner content for mobile comes here

In de afgelopen jaren waren er weinig positieve geluiden over de ov chipkaart. Wat het misschien nog wel erger maakt is dat we er niet omheen kunnen. Vanaf nu is het verplicht om met een ov-chipkaart te reizen en verdwijnen de papieren kaartjes uit de automaten.

Je kan er dus vanuit gaan dat straks bijna 100% van de mensen een ov-chipkaart in bezit heeft.

Gelukkig zijn er ook positieve geluiden over de ov-chipkaart. We kunnen deze kaart namelijk vanaf nu in ons voordeel gebruiken, letterlijk en figuurlijk. Dit wordt namelijk een duurzame loyalty kaart voor consumenten. 

is een bedrijf dat wil afstappen van de traditionele klantenkaarten. Je portemonnee puilt uit van de plastic passen. Het kost allemaal geld om ze te laten maken en verdwijnen vervolgens als sneeuw voor de zon. Met het systeem van Buzzoek heb je nog maar één pas nodig, de ov-chipkaart. Met deze kaart kan je inchecken bij van allerhande retail in Nederland.

De winkelier kan via een tablet zijn eigen loyaltyprogramma kiezen en de klant kan overal met één pas profiteren van de loyaltyprogramma’s. Via een app kan de consument precies zien waar de kaart gebruikt kan worden en wat de beloning is om loyaal te zijn.

De winkelier krijgt elke week een analyse met het consumentengedrag en kan zo zijn loyaltyprogramma’s meten.

Hij genereert meer omzet door loyalere klanten op een duurzame manier via een pas die toch al bestaat. Mocht de consument het willen dan kan de beloning ook nog eens gedoneerd worden aan een goed doel.

Volgens medeoprichter Renji John Zullen er in de toekomst alleen nog maar meer mogelijkheden bijkomen. Zo is het nu al mogelijk om op bepaalde evenementen met Buzzoek te betalen.

In mijn ogen is dit een goed voorbeeld van innoveren en anticiperen op de markt.

Het helpt ondernemers met een duurzaam product en voor de consument wordt het weer een stuk makkelijker gemaakt met behulp van ‘’nieuwe techniek’’.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in