Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat koopt men tijdens het WK 's nachts online?

Oranje T-shirts.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beslist.nl keek naar het online shopgedrag van Nederland tijdens de WK-wedstrijden.

related partner content for mobile comes here

Met natuurlijk een logische constatering: als het Nederlandse elftal speelt, daalt het aantal online shoppers gemiddeld met ruim 45 procent.

De site vergeleek het online shopgedrag tijdens de speeldagen met ‘normale’ dagen en hierbij zijn standaard hetzelfde tijdstip en dezelfde dag geselecteerd.

Pieken

Beslist.nl noemt het opvallend dat na een wedstrijd het bezoekersaantal ‘zich vrij snel weer herstelt en zowel na de wedstrijd tegen Spanje op 13 juni als na de wedstrijd tegen Costa Rica op 5 juli zijn zelfs midden in de nacht extreme pieken te zien’.

Afgelopen zaterdag op zondagnacht lag het bezoekersaantal om drie uur s ‘nachts zelfs bijna vier keer zo hoog als normaal en ook om vier uur &;s nachts waren nog ruim 7.000 mensen online aan het rondneuzen. Dit is 2,5 keer zo veel als normaal gesproken zaterdagnacht op dat tijdstip.

Tijdens deze nachtelijke piekmomenten waren met name oranje T-shirts erg in trek.

Maar er zijn wel mensen die tijdens de wedstrijden shoppen. Deze mensen zoeken op die momenten naar kleding, waaronder veel sneakers jurken en bikini’s, meubels en tuinartikelen.

Tijdens de wedstrijd tegen Chili op 23 juni werd er van de vijf wedstrijden het meest online geshopt en daalde het percentage bezoekers ‘slechts’ met 34 procent.

Beslist.nl: ‘Dit is hoogstwaarschijnlijk te verklaren door het feit dat Oranje ook zonder deze wedstrijd te winnen al door was naar de kwartfinale.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in