Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever mobiliseert actievoerders

Unilever wil zijn sociale gezicht laten zien door mensen tot actie op te roepen. In een eerste testcampagne probeerde het concern een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De eerste campagne vond plaats in Pasadena, Californië. Daar verzamelden zich 250 actievoerders, die de betrokkenen van de Fresh & Easy-winkelketen probeerden te overtuigen diepvriezers te installeren die beter zijn voor het milieu.

related partner content for mobile comes here

Die actievoerders hadden zich gemeld via Carrotmob, een Amerikaans bedrijf dat sociale media gebruikt om mensen te mobiliseren. Van oorsprong is het een activistische organisatie, maar Carrotmob werkt ook in opdracht van merken. moeten wel maatschappelijk relevant zijn.

Carrotmob gebruikt Facebook om 'mobbers' aan zich te binden. Echt groot is de organisatie nog niet met rond de vijfduizend volgers. Sinds september is Unilever formeel partner van Carrotmob. Het is nog niet duidelijk hoe en wanneer Unilever een vervolg gaat geven aan deze actie.

Bron: Clickz.com

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in