Overslaan en naar de inhoud gaan

Golfevent Wegener ‘niet passend’

Ondanks de precaire situatie waarin Wegener zich op dit moment bevindt, vond het royale relatie-event gewoon doorgang. ‘Dat vind ik…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ondanks de daling van de aandelenkoers, de aangekondigde , de steeds verder inzakkende en de op handen zijnde (die medio juli doorschemerde), vond op 29 en 30 augustus van dit jaar de 29ste editie van het Wegener Golfevent plaats. Vorige week viel de uitgave Golf Society op de mat, waarin uitgebreid verslag wordt gedaan van de twee dagen. Daaruit blijkt dat de ontvangst op het tweedaagse evenement niet zuinig was. Golfers liepen hun holes, beginners volgden een clinic, voor eten en drinken was gezorgd en er waren vele prijzen te winnen, variërend van kleding, wijnen, hotel vouchers, camera’s, een iPad, een diamant, elektrische fietsen tot aan reisjes naar Turkije.

related partner content for mobile comes here

Ruud de Langen, ceo van Mindshare, zegt dat hij een dergelijk event niet bij deze tijd vindt passen. ‘Dat is voor geen enkele partij een goed idee. Dus ook niet voor Wegener.’ Diederik Breijer, ceo van IPG Mediabrands Benelux, vindt de organisatie van het event ‘hoogst ongelukkig’. Breijer: ‘Ik snap de importantie van het event wat al zo lang bestaat wel, maar als ik in hun schoenen had gestaan, dan had ik het gecancelled. Gezien de situatie waarin Wegener verkeert, zou de prioriteit moeten liggen bij het overeind houden van het bedrijf. Afblazen was niet alleen het juiste signaal naar klanten geweest, maar ook naar personeel. Onno Maathuis, gespecialiseerd in vraagstukken op het gebied van corporate positionering, vraagt zich af in hoeverre een dergelijk relatie-event op dit moment de juiste keuze is. ‘Het is toch een beetje de techniek van het vorig decennium. Ik heb het gevoel dat het niet effectief is.’ In een ‘professionele markt’ waarin rationele argumenten de doorslag geven, werkt het volgens hem minder goed. Maathuis vindt niet relevant dat het minder gaat met Wegener. ‘Het is misschien zuur dat er straks ontslagen vallen, maar dat gegeven moet je wel los zien van de beslissing of je wel of niet investeert in een relatie evenement.’

Een ander geluid komt van Joost Istha, directeur eigenaar van Zigt Media. Hij vindt het door laten gaan van het evenement zowel intern als extern juist wél een goede keuze. Istha: ‘Wegener gaat niet golfen om te golfen maar laat met het evenement zien dat het business as usual is bij het bedrijf en dan doe je net alsof er niets verandert.’ Hij zegt dat de kosten overzichtelijk zijn omdat Wegener hiervoor al jarenlange partners heeft.

In een reactie aan Adformatie laat de woordvoerder van Wegener, Han van den Berg, weten dat tot doorgang van het golfevenement is besloten na een uitgebreide evaluatie. ‘Met in het achtergrond wat het kost.’ Van den Berg: ‘Wij hebben het idee dat je goede relaties mag feteren om blijk te geven van je waardering en om de band die je met elkaar hebt te bestendigen.’ Maar is het zowel naar binnen als naar buiten toe het correcte signaal om een evenement als dit juist nu op te organiseren? Van den Berg: ‘Juist als het minder gaat, moet je meer investeren om het verlies te beperken.’ Van den Berg erkent wel dat de ROI van de inspanning moeilijk meetbaar te maken is.

Wegener ziet overigens dat relaties – ook de mediabureaus – terughoudender zijn geworden in het ingaan op uitnodigingen en het aannemen van representatiegeschenken. ‘We krijgen minder aanmeldingen dan voorheen.’ Bovendien wordt minder prijs gesteld op een uitgebreid avondprogramma na een dag op de golfbaan.

Wegener doet geen mededelingen over de hoogte van de kosten van het Wegener Golfevenement.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in