Overslaan en naar de inhoud gaan

FD wordt compacter en journalistieker

De reorganisatie bij het Financieele Dagblad (FD) is een strategische keuze die de krant ingrijpend laat veranderen. Het FD wordt per 2013…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over de definitieve vorm van het dagblad is nog geen beslissing genomen. Dat zegt hoofdredacteur Jan Bonjer in een interview met NRC Handelsblad. Door de reorganisatie verdwijnen 10 van de 110 voltijdbanen. Hoewel het FD een relatief betere positie heeft dan andere dagbladen is er een reorganisatie nodig.

related partner content for mobile comes here

Bonjer heeft de oplage van het FD wel zien dalen de afgelopen jaren 60.000 naar 48.000 in de laatste 3,5 jaar), maar het wordt deels gecompenseerd door groei van de digitale abonnees (12.000). De hoofdredacteur stelt dat er moet worden gespecialiseerd. De krant zelf moet ook journalistieker worden. 'Wij zijn geen paper of record meer: de ambitie om elk nieuws te melden moeten we niet meer hebben. Wij moeten verhalen dan wel beter uitdiepen en presenteren.'.

Bron: NRC via Villamedia.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in