FD wordt compacter en journalistieker


Over de definitieve vorm van het dagblad is nog geen beslissing genomen. Dat zegt hoofdredacteur Jan Bonjer in een interview met NRC Handelsblad. Door de eerder aangekondigde reorganisatie verdwijnen 10 van de 110 voltijdbanen. Hoewel het FD een relatief betere positie heeft dan andere dagbladen is er een reorganisatie nodig.
Bonjer heeft de oplage van het FD wel zien dalen de afgelopen jaren 60.000 naar 48.000 in de laatste 3,5 jaar), maar het wordt deels gecompenseerd door groei van de digitale abonnees (12.000). De hoofdredacteur stelt dat er moet worden gespecialiseerd. De krant zelf moet ook journalistieker worden. 'Wij zijn geen paper of record meer: de ambitie om elk nieuws te melden moeten we niet meer hebben. Wij moeten verhalen dan wel beter uitdiepen en presenteren.'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: NRC via Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid