Dutch Design Award voor Christian Borstlap


Grafisch ontwerper/illustrator Christian Borstlap (Part of a Bigger Plan) is afgelopen zondag bij de Dutch Design Awards de grote winnaar geworden. The Golden Eye – de prijs voor de beste Nederlandse vormgeving voor 2012 – werd door de internationale jury toegekend aan de animatie Louis Vuitton 1 door Part of a Bigger Plan.
Uit een veld van meer dan 650 deelnemers was het werk ‘the best of the best’. De internationale jury zei het volgende over het bekroonde werk: 'Wij prijzen de veelgelaagdheid: de boodschap, de executie, de historische waarde, het verhaal en zelfs een lichte zelfspot zijn allen aanwezig en in evenwicht. Analoog vakmanschap en digitaal meesterschap gaan hand in hand.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBorstlap won ook de Dutch Design Award in de categorie Motion Design. Verder viel onder meer Lesley Moore in de prijzen voor de visuele identiteit van het Centraal Museum. Borre Akkersdijk won de Mini Young Designer Award.
De jury constateert in het algemeen een 'gebrek aan energie'. 'Dat was over de gehele linie te merken. Dit is niet perse uniek voor de Nederlandse situatie, maar ook wereldwijd in het vakgebied design te merken', aldus de jury onder leiding Hans Wijers. 'Wij verwachten juist dat designers het voortouw nemen in onze maatschappij, en niet alleen reflecteren. Daarom willen wij iedereen aanmoedigen om meer innovatie te tonen.'
WINNAARS
- GOLDEN EYE: Louis Vuitton I door Part of a Bigger Plan, Christian Borstlap
- MINI YOUNG DESIGNER AWARD: Borre Akkersdijk
- VRIJE VORMGEVING: Masks door Studio Bertjan Pot
- BESTE PROFESSIONEEL PRODUCT: Casalis Architextiles door Aleksandra Gaca
- BESTE CONSUMENTENPRODUCT: Colour Porcelain door Scholten & Baijings
- BESTE MOTION DESIGN: Louis Vuitton I door Part of a Bigger Plan, Christian Borstlap
- BESTE DIGITALE MEDIA: Proun door Joost van Dongen
- BESTE GRAFISCH ONTWERP: Visuele Identiteit Centraal Museum door Lesley Moore
- BESTE EXTERIEUR: Waterwoningen IJburg, Amsterdam NL door Architectenbureau Marlies Rohmer
- BESTE INTERIEUR: Drents museum in Assen door Erick van Egeraat
- BESTE OPDRACHTGEVER AWARD: Suzanne Oxenaar en Otto Nan voor The Exchange Hotel
- BNO Piet Zwart Prijs Lifetime Achievement Award DDA: Gerard Unger
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid