Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument gaat iets meer uitgeven voor feestdagen

Een op de tien Amerikaanse consumenten denkt dat hij tijdens de aankomende feestdagen iets meer geld zal uitgeven dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau NPD Group voerde onlangs voor de 11de keer onderzoek uit de consumentenuitgaven tijdens de feestdagen. 67 procent van de ondervraagden geeft aan ongeveer hetzelfde te gaan uitgeven, vorig jaar was dat 64 procent. 23 procent zet minder te gaan uitgeven, een daling van 4 procent in vergelijking met 2011. Dit laat zien dat nog steeds 2x zoveel consumenten van plan in minder uit te geven, dan meer.

related partner content for mobile comes here

keek ook naar de cijfers van de National Retail Foundation (NFR). Deze retailorganisatie voorspelt dat de feestdagenuitgaven in de Verenigde Staten dit jaar (en de jaren daarna) met 4,1 procent zullen groeien, zo’n 581,1 miljard dollar. Het groeicijfer was in 2011 en 2010 5,6 procent, maar is nog altijd meer dan het gemiddelde van 3,3 procent de afgelopen 10 jaar.

NPS Group analyseerde het sentiment en verwacht dat consumenten dit jaar meer praktische producten zullen aanschaffen dan luxe goederen.

Bron: MarketingCharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in