Consument gaat iets meer uitgeven voor feestdagen
Het onderzoeksbureau NPD Group voerde onlangs voor de 11de keer onderzoek uit de consumentenuitgaven tijdens de feestdagen. 67 procent van de ondervraagden geeft aan ongeveer hetzelfde te gaan uitgeven, vorig jaar was dat 64 procent. 23 procent zet minder te gaan uitgeven, een daling van 4 procent in vergelijking met 2011. Dit laat zien dat nog steeds 2x zoveel consumenten van plan in minder uit te geven, dan meer.
MarketingCharts keek ook naar de cijfers van de National Retail Foundation (NFR). Deze retailorganisatie voorspelt dat de feestdagenuitgaven in de Verenigde Staten dit jaar (en de jaren daarna) met 4,1 procent zullen groeien, zo’n 581,1 miljard dollar. Het groeicijfer was in 2011 en 2010 5,6 procent, maar is nog altijd meer dan het gemiddelde van 3,3 procent de afgelopen 10 jaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNPS Group analyseerde het sentiment en verwacht dat consumenten dit jaar meer praktische producten zullen aanschaffen dan luxe goederen.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid