Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenhouse ontwikkelt cookieloze meettool

Een paar maanden voordat de cookiewetgeving daadwerkelijk van kracht gaat, ontwikkelen verschillende bedrijven tools waarmee bedrijven toch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe Telecommunicatiewet verbiedt het gebruik van cookies om gebruikersgedrag op te slaan en te gebruiken voor marketing. Maar adverteerders zullen toch moeten kunnen beoordelen wat het resultaat is van een onlinecampagne. De tool van Greenhouse Group (het moederbedrijf van onlinebureaus als Blue Mango Interactive en FlxOne) kijkt naar eigen zeggen uitsluitend naar campagnes, niet naar de bezoeker. Er wordt dus geen data opgeslagen die herleidbaar is naar een unieke bezoeker.

related partner content for mobile comes here

Op basis van campagnes, websites, keywords en individuele affiliates kunnen gebruikers van de tool resultaten analyseren. Met behulp van econometrische modellen worden vervolgens voorspellingen gedaan over de echte campagneperformance.

De tool is door diverse juridische partijen gecontroleerd en er is een audit traject opgestart bij een onafhankelijk accountantskantoor. De tool wordt daarnaast als open-source software beschikbaar gesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in