Greenhouse ontwikkelt cookieloze meettool


De nieuwe Telecommunicatiewet verbiedt het gebruik van cookies om gebruikersgedrag op te slaan en te gebruiken voor marketing. Maar adverteerders zullen toch moeten kunnen beoordelen wat het resultaat is van een onlinecampagne. De tool van Greenhouse Group (het moederbedrijf van onlinebureaus als Blue Mango Interactive en FlxOne) kijkt naar eigen zeggen uitsluitend naar campagnes, niet naar de bezoeker. Er wordt dus geen data opgeslagen die herleidbaar is naar een unieke bezoeker.
Op basis van campagnes, websites, keywords en individuele affiliates kunnen gebruikers van de tool resultaten analyseren. Met behulp van econometrische modellen worden vervolgens voorspellingen gedaan over de echte campagneperformance.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe tool is door diverse juridische partijen gecontroleerd en er is een audit traject opgestart bij een onafhankelijk accountantskantoor. De tool wordt daarnaast als open-source software beschikbaar gesteld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid