Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen crisis voor Wehkamp

Wehkamp.nl draait hartstikke goed, ondanks de zware tijden die onze economie doormaakt. Topman Paul Nijhof van de online winkel zegt zelfs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winkels in de winkelstraten voeren volgens Nijhof een verloren strijd tegen concurrenten op internet. Alleen zich sterk van andere shops onderscheidende winkels blijven volgens hem bestaan, met name winkels waar ook gegeten en gedronken kan worden. 'Tot 50 procent van de verkoop verdwijnt in 10 tot 15 jaar naar internet. Bij elektronica is dat tot 90 procent. Ik zie het in onze groei terug', zegt Nijhof in het AD.

related partner content for mobile comes here

Nijhof wijst op de flexibiliteit van een winkel als Wehkamp voor wat betreft het aanpassen van de etalage. Fysieke winkels kunnen volgens hem veel minder snel reageren op veranderingen zoals het weer. Ook kunnen ze niet op tegen het enorme assortiment dat Wehkamp biedt. Het internetwarenhuis verkoopt 163.000 artikelen. Nijhof stelt dat consumenten bij een online gigant als Wehkamp minder geld en tijd kwijt zijn: geen parkeerkosten en alle boodschappen bij één internetwinkel. 'Wij zijn de Koopgoot en de Kalverstraat op internet', aldus Nijhof.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in