Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne KPN van start

TBWA\Neboko heeft de nieuwe campagne voor KPN ontwikkeld waarin het telefoonbedrijf dichterbij de klant wil komen. De eerste commercial…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KPN start zijn nieuwe campagnelijn met een commercial waarin de gratis 24/7 Klantenservice centraal staat. In deze commercial introduceert KPN een Nederlands gezin, de familie Van Doorn. Vooral vader Erik, eigenaar van een groente- en fruitbedrijf, en zoon Jesse zullen te zien zijn. In de spot komt het herkenbare gegeven naar voren dat ouders hun kinderen als autoriteit beschouwen als het gaat om techniek en telecom. En als Jesse er niet is, kan vader Erik dus altijd terecht bij de gratis 24/7 Klantenservice.

related partner content for mobile comes here

Waarom KPN daarvoor heeft gekozen? ‘We willen beter inspelen op de behoeftes van onze klanten’, zegt manager marketingcommunicatie Aline van Keulen. ‘Klanten hadden frustraties als het ging om onze servicenummers. Het feit dat ze moesten betalen om een vraag te stellen of klacht door te geven vonden we niet langer passen bij een goede service. In onze nieuwe strategie willen we investeren in verbetering van kwaliteit, service en techniek.’

Er loopt inmiddels een interne campagne met een variant op de pay-off ‘KPN doet het gewoon’, namelijk ‘Wij doen ’t gewoon!’. Die pay-off klinkt trouwens wel erg bekend in de oren. Dik een jaar geleden kwam telecomprovider Online op hetzelfde idee en veel eerder deed FBTO het met deze zin. ‘Wisten we in eerste instantie niet, maar al heel snel wel’, zeggen Jeroen van de Sande en Jorn Kruijsen. Ze vormen samen het creatieve team dat binnen TBWA\Neboko verantwoordelijk is voor het KPN-account. ‘Tijdens de conceptfase wilden we de sterke punten van KPN benadrukken’, zegt Kruijsen. ‘Technisch steekt KPN voelbaar en zichtbaar uit boven zijn concurrenten. Regelmatig hoorden we: KPN doet het gewoon altijd. Zo is die pay-off tot stand gekomen.’ ‘Voor elke pay-off geldt dat deze ook voor andere merken bruikbaar is, de crux zit ‘m in de bewijsvoering’, voegt Kuijsters toe. ‘Bij een test werd deze pay-off het hoogst gewaardeerd en daarom is deze het geworden. Het straalt kwaliteit en een dienstverlenende mentaliteit uit en geeft een rots-in-de-branding-gevoel.’

Tussendoor zette TBWA\NEBOKO alvast een campagne neer voor Onbeperkt mobiel bellen en sms’en, maar op de pay-off na stond deze los van de nieuwe, brede familiecampagne. Wat opvalt is de lage grapdichtheid van de spot. Van de Sande: ‘Het is wat liever. In eerste instantie gaat het ons om herkenbaarheid. We vertellen een compleet nieuw verhaal, dat leuk en opvallend mag zijn. KPN is niet elitair en ingewikkeld, maar volks en populair. Met deze campagne laten we het menselijke gezicht zien.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Campagne - Gratis 24/7 Klantenservice
Uitzendperiode TVC - September 2012
Verantwoordelijk bij Klant - Patrick Kuijsters, Aline van Keulen, Marjolein Drenth
Verantwoordelijk bij Bureau - Anneke Bos, Roos Ronner
Strategie - Kees Kalk
Creatie - Jorn Kruijsen en Jeroen van de Sande

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in