Overslaan en naar de inhoud gaan

Energize: Chinese Nijntje-campagne voor KLM

Energize heeft voor KLM een social campagne voor de Chinese markt gemaakt waarin Nijntje de hoofdrol speelt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nijntje, in het buitenland miffy, is zeer populair in China. Doel van de campagne is het merkbewustzijn te verhogen en de KLM bestemmingen te promoten. Daarnaast is het doel het aantal volgers van KLM-sites in de Chinese social media te vergroten. Het interactieve verhaal wordt gedeeld via de Chinese sociale media en is te volgen op de campagne site .

related partner content for mobile comes here

Samen met haar oom vliegenier (ook een personage in de boekjes), reist Nijntje gedurende 60 dagen naar diverse KLM-bestemmingen: de eerste bestemming van Nijntje is Amsterdam. De reis gaat naar onder meer Rome, Parijs, Barcelona, Londen en een geheime zonnige plek. Nijntje krijgt gedurende haar reis tips van Chinese beroemdheden, die op deze bestemmingen hebben gewoond. En in Londen krijgt nijntje tips van de Britse zanger James Blunt.

Alle foto’s, video’s en berichten van nijntje’s reisavonturen worden dagelijks gedeeld via Chinese social media als Sina Weibo, Renren en Tencent Weibo. Volgers die deelnemen aan een van de vele games, quizzes en online activaties maken kans op speciale KLM en nijntje-prijzen, die voor deze campagne zijn ontwikkeld.

Erik Varwijk, Managing Director KLM: 'Het is voor het eerst dat er in de Chinese luchtvaartbranche een campagne is met een dergelijk sociaal en innovatief karakter. Niet voor niets kiest KLM voor China. KLM vliegt namelijk acht verschillende routes en heeft daarmee het grootste netwerk tussen Groot-China en Europa.'

KLM heeft de campagne ontwikkeld met communicatiebureau Energize in samenwerking met Mercis, eigenaar van het merk nijntje.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Opdrachtgever: KLM – Frank Houben, Natascha van Roode, Anouk Sprangh Mercis – Marja Kerkhof, Frank Padberg
Bureau: Energize (Geïntegreerd) - Account: Martijn Willemse, Vivian Gu Strategie: Klaas Weima Creatie: Richard de Jong, Rogier Bikker, Paul Duijser, Niek van Wingerden
Fotografie: Edo Kars
Online Media: Pop Sigma
Productie: Daphne Story, Tobias Pekelharing
Techniek: Rb2

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in