Overslaan en naar de inhoud gaan

Olympische Spelen succesvol voor Rabobank

De Olympische Spelen in Londen waren de meest succesvolle ooit voor Rabobank als sponsor, meldt de bank.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verantwoordelijk voor de gestegen bekendheid is de campagne ‘Van begin tot goud’. De bekendheid van Rabobank als sponsor steeg van 21 procent vóór de Olympische Spelen tot 49 procent tijdens het evenement, zo onderzocht MarketResponse. Daarnaast wonnen de door Rabobank gesponsorde sporters 9 van de 20 Nederlandse medailles.

related partner content for mobile comes here

De verhalen achter de medailles vormden het middelpunt van de campagne. In drie mini-documentaires, een expositie en een televisiecommercial werden Anky van Grunsven, Marianne Vos en Naomi van As als boegbeelden van de drie Rabo-sporten gevolgd van begin tot goud.

Sociale media
Online waren op het platform Olympische foto’s en tweets te vinden.

Met de hashtag twitterden Rabo-sporters in de aanloop naar Londen en tijdens de Spelen zelf over hun voorbereidingen en prestaties. Tijdens de campagneperiode (half mei t/m half aug) werden bijna 28.000 tweets met de hashtag verstuurd, tijdens de Olympische spelen was dit gemiddeld 1.350 per dag.

Op mobiele telefoons en op de iPad waren sporters te volgen via de -app. In totaal is deze app bijna 132.000 keer gedownload, ruim 3,4 miljoen keer geopend en waren er ruim 18 miljoen pageviews. In het Holland Heineken House heeft Rabobank mobiel betalen mogelijk gemaakt, waarmee de ruim 100.000 bezoekers met de -app hun saldo konden checken en opwaarderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in