Olympische Spelen succesvol voor Rabobank
Verantwoordelijk voor de gestegen bekendheid is de campagne ‘Van begin tot goud’. De bekendheid van Rabobank als sponsor steeg van 21 procent vóór de Olympische Spelen tot 49 procent tijdens het evenement, zo onderzocht MarketResponse. Daarnaast wonnen de door Rabobank gesponsorde sporters 9 van de 20 Nederlandse medailles.
De verhalen achter de medailles vormden het middelpunt van de campagne. In drie mini-documentaires, een expositie en een televisiecommercial werden Anky van Grunsven, Marianne Vos en Naomi van As als boegbeelden van de drie Rabo-sporten gevolgd van begin tot goud.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Sociale media
Online waren op het platform rabosport.nl/vanbegintotgoud Olympische foto’s en tweets te vinden.
Met de hashtag #ziningoud twitterden Rabo-sporters in de aanloop naar Londen en tijdens de Spelen zelf over hun voorbereidingen en prestaties. Tijdens de campagneperiode (half mei t/m half aug) werden bijna 28.000 tweets met de hashtag #ziningoud verstuurd, tijdens de Olympische spelen was dit gemiddeld 1.350 per dag.
Op mobiele telefoons en op de iPad waren sporters te volgen via de #ziningoud-app. In totaal is deze app bijna 132.000 keer gedownload, ruim 3,4 miljoen keer geopend en waren er ruim 18 miljoen pageviews. In het Holland Heineken House heeft Rabobank mobiel betalen mogelijk gemaakt, waarmee de ruim 100.000 bezoekers met de #ziningoud-app hun saldo konden checken en opwaarderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid