Alfred Levi verlaat 3MO voor Albert Heijn
In een brief aan relaties van 3MO staat: ‘Na ruim 12,5 jaar met hart en ziel met zijn partners in 3MO in een adviserende rol te hebben gewerkt aan het verbeteren van de marketing communicatie en media effectiviteit voor vele klanten, kiest Alfred ervoor nu weer zelf achter het stuur plaats te nemen.’
Voordat hij 3MO oprichtte, werkte Levi bijna 12 jaar bij Procter & Gamble, de laatste jaren als mediadirecteur. In 2000 vertrok hij daar om zich bezig te houden met maar liefst drie bedrijven die accountability in communicatie en media centraal stellen. Levi, toen in Adformatie: ‘Ik ga proberen de communicatie- en mediamarkt resultaatgeoriënteerd te laten opereren. Dat wil zeggen dat adverteerders de mogelijkheid krijgen om gewenst resultaat in te kopen en af te rekenen.’
Die drie bedrijven waren MM&MO (Maximizing Media & Marketing Opportunities, nu 3MO genoemd), Delivery on Demand en Media & Market, een media-marktonderzoeksbureau.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Levi deed in de loop der jaren van zich spreken met ongezouten meningen. Niet alleen als columnist van Tijdschrift voor Marketing, maar ook als 3MO-oprichter en -partner.
In 2010 waarschuwde hij in Adformatie voor de gevolgen van het toenemend aantal ‘ongedekte mediapitches’: mediapitches waarbij mediabureaus adverteerders steeds vaker prijzen beloven die door de exploitanten niet worden gehonoreerd.
Levi sprak van een ‘bom die moet barsten’ en ‘een markt die doldraait’ en vond dat bureaus zich met deze werkwijze uitholden. In 2010 kondigde Levi de oprichting aan van een eigen, strategisch mediabureau, gelieerd aan 3MO.
Op Molblog staat een kort interview met Alfred Levi.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid