Truus.nl failliet
In het Financieele Dagblad van vandaag zegt oprichter Christian van Someren nog steeds te geloven dat online boodschappen doen in Nederland een grote toekomst heeft, maar investeerders zagen te veel onzekerheden en het lukte niet om extra financiering aan te trekken.
Truus.nl bezorgde in heel Nederland supermarktartikelen van Unilever, Procter & Gamble, Kimberly Clark, Philips en Reckitt Benckiser aan huis.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUnilever startte begin dit jaar nog een reclamecampagne voor zijn producten bij Truus.nl waarbij kortingen konden oplopen tot 50 procent.
Willem Brandt, binnen de directie van Unilever verantwoordelijk voor de verkoop in Nederland, zei destijds in Adformatie: ‘Unilever bouwt expertise op in de online wereld, maar het grote volume wordt op dit moment natuurlijk nog verkocht via bestaande supermarkten en drogisterijen. Momenteel bestellen Nederlanders nog maar 1 procent van hun schoonmaak- en verzorgingsproducten online. Dit wordt vanzelfsprekend meer, maar dit zal niet over één nacht ijs gaan. Hoe en waar de consument de producten koopt, moeten we goed blijven volgen. De behoefte van de consument is hierin leidend.’
De samenwerking met Truus.nl zag Brandt niet als een bedreiging voor bestaande retailers, maar als ‘een kans om samen deze online wereld te bouwen.’
Retaildeskundige Paul Moers dacht daar anders over. ‘Retailers zullen Truus.nl zeker als bedreigend zien.’
Voor merkfabrikanten is het faillissement van Truus.nl om meer redenen een tegenvaller. Ze kunnen via de webwinkel de dominantie van Albert Heijn en Kruidvat verminderen.
Truus.nl was de enige landelijke concurrent van bezorgservice Albert van Albert Heijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid