Overslaan en naar de inhoud gaan

Melkunie maakt comeback met Peer Mascini

Arla Foods brengt het merk Melkunie terug op de markt met een campagne waarin Peer Mascini als vanouds uitlegt waarom al het goeie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2000 werd nog ruim 500 miljoen liter zuivel onder het merk Melkunie verkocht. In 2001 verdween het merk uit de schappen en een jaar geleden dacht maar liefst 42 procent van de Nederlanders dat Melkunie nog gewoon in de winkel stond.
Zo sterk was het merk verankerd in het collectieve geheugen, mede dankzij de destijds succesvolle campagne ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’ met Peer Mascini.
Deze uitkomst uit het Shopperonderzoek van GfK sterkte Arla Foods in de gedachte dat investeren in het merk de zuivelomzet ten goede zou komen.
Bureau FHV BBDO besloot Peer Mascini en zijn koeien tot leven te wekken in een campagne die stelt dat Melkunie ‘volledig next level’ is en bovendien ‘gewoon lekker, lekker gewoon’.
Hans van Rijs mocht hem weer regisseren.

related partner content for mobile comes here

Credits

Opdrachtgever: Arla Foods/Melkunie
Bureau: FHV BBDO
Creatie: Mark Muller, Martin Cornelissen
Rtv: Peter Burger
Accountbehandeling: Elwira Stuur, Johan Coops, Marcelle Menik
Strategie: Caroline van Lieshout, Derk van Beek
Verantwoordelijk bij klant: Louis Rippen, Jolanda van den Brink, Siham Ben Malek
Regie: Hans van Rijs (Caviar)
Offline/editor: Ad Rietveld
Postproductie: Postoffice
Geluid: Marcel Walvisch

Onder meer aan deze drie Melkunie-klassiekers dankte Peer Mascini zijn uitverkiezing tot Reclameheld van de (vorige) Eeuw:

Geen bommetje

Koe in zijspan

Koe met bot

'Al het goeie komt van Melkunie koeien' werd oorspronkelijk bedacht door Peter van der Wijk en Krijn van Noordwijk bij Lowe Kuiper & Schouten

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in