Melkunie maakt comeback met Peer Mascini
In 2000 werd nog ruim 500 miljoen liter zuivel onder het merk Melkunie verkocht. In 2001 verdween het merk uit de schappen en een jaar geleden dacht maar liefst 42 procent van de Nederlanders dat Melkunie nog gewoon in de winkel stond.
Zo sterk was het merk verankerd in het collectieve geheugen, mede dankzij de destijds succesvolle campagne ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’ met Peer Mascini.
Deze uitkomst uit het Shopperonderzoek van GfK sterkte Arla Foods in de gedachte dat investeren in het merk de zuivelomzet ten goede zou komen.
Bureau FHV BBDO besloot Peer Mascini en zijn koeien tot leven te wekken in een campagne die stelt dat Melkunie ‘volledig next level’ is en bovendien ‘gewoon lekker, lekker gewoon’.
Hans van Rijs mocht hem weer regisseren.
Credits
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Opdrachtgever: Arla Foods/Melkunie
Bureau: FHV BBDO
Creatie: Mark Muller, Martin Cornelissen
Rtv: Peter Burger
Accountbehandeling: Elwira Stuur, Johan Coops, Marcelle Menik
Strategie: Caroline van Lieshout, Derk van Beek
Verantwoordelijk bij klant: Louis Rippen, Jolanda van den Brink, Siham Ben Malek
Regie: Hans van Rijs (Caviar)
Offline/editor: Ad Rietveld
Postproductie: Postoffice
Geluid: Marcel Walvisch
Onder meer aan deze drie Melkunie-klassiekers dankte Peer Mascini zijn uitverkiezing tot Reclameheld van de (vorige) Eeuw:
Geen bommetje
Koe in zijspan
Koe met bot
'Al het goeie komt van Melkunie koeien' werd oorspronkelijk bedacht door Peter van der Wijk en Krijn van Noordwijk bij Lowe Kuiper & Schouten
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid