Interactie op Facebook fanpagina's verdubbeld


Dit blijkt uit een analyse die het Rotterdamse internetbureau Yes2Web maakte van de prestaties van de honderd grootste fanpagina's. De cijfers die het bureau verzamelde laten een stijging zien van de IPM+ (Interactions per mille, ofwel het gemiddeld aantal interacties per maand per duizend fans) van 1.59 vorig jaar naar 4.15. Dit komt neer op een toename met ruim 260 procent.
Vooral grote pagina’s als Marco Borsato, Albert Heijn en GarudaIndonesiaNL, dragen bij aan de hogere IPM+.
Naast de interactie steeg ook het gemiddeld aantal fans van de top 100 fanpagina’s, gemiddeld net 12% per maand het afgelopen jaar. Yes2Web signaleert echter geen direct verband tussen het aantal fans en mate van interactie.Restaurants, gevolgd door non-profit organisaties, hebben de meeste interactie met fans.Het aantal interacties per bericht is een belangrijke indicator voor de engagement van fans met een fanpagina.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen uitgebreide presentatie van het onderzoek is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid