Transparant communiceren is dom
Het doel van communicatie is het bereiken van een bepaald effect. En om dat effect te bereiken kun je simpelweg niet altijd transparant zijn. Natuurlijk mag je niet jokken, maar in ons DNA zit nu eenmaal dat we het licht vooral laten schijnen op de mooie aspecten van de boodschap. Complete doorzichtigheid, openheid en eerlijkheid zou betekenen dat je alle informatie moet geven over je product.
McDonald's, I'm loving it, ondanks het best wel ongezond is.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEasyJet. Let's fly, de service is niet al te best en verwacht geen beenruimte, maar we vliegen goedkoop!
Albert Heijn. Hamstereeeeen! Oh ja, de kipfilet heeft in het plasic bakje net zo veel ruime als tijdens haar leven.
De oude slogan van DSB bank was 'Goed voor je geld'. Daar ga ik niet eens verder op in.
Douchekabine
Als het er op aankomt, is transparant communiceren net een douchecabine met een glazen deur. Je kunt naar binnen kijken, maar zodra het binnen te heet wordt, beslaat de ruit. En je kunt wrijven wat je wilt, maar alleen van de binnenkant kun je stukjes ruit weer transparant maken. Degene binnen, wij marketing- en communicatiemensen, bepalen wat je mag zien en wat niet.
We steken onze tong uit, maar laten niet het achterste zien. Dat zou ook dom zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid