Overslaan en naar de inhoud gaan

Anti-reclame

Belangengroeperingen gaan steeds verder in het zwartmaken van producenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In hun radiocampagne tegen de kip uit de bioindustrie, gaat WakkerDier nu wel heel ver.

related partner content for mobile comes here

Vergelijkende reclame is in Nederland maar zeer ten delen mogelijk. Een concurrent in de markt maak je niet zo maar even zwart.

Blijkbaar anders ligt het voor belangengroepen. Die nagelen in commercials hun opponent regelrecht aan de schandpaal.

gaat in hun laatste nu wel erg (te?) ver: "Kip, het meest mishandelde stukje vlees" op de bekende deun van de kipsector zelf.

Gelijktijdig dient Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie ;kip_het_meest_MISHANDELDE_stukje_vlees!&;/" title="_&;kip_het_meest_MISHANDELDE_stukje_vlees!&;">een klacht in tegen kipcampagne van de vleessector. Wakker Dier wil dat de 3 miljoen euro die de vleessector aan EU-subsidie kreeg, wordt teruggevorderd.

Afgelopen week verzocht het Productschap Pluimvee en Eieren de stichting WakkerDier te stoppen met de radiocampagne.

WakkerDier smult intussen van de gedachten dat ze een rechtzaak aan de broek krijgen: gratis publiciteit!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in