Overslaan en naar de inhoud gaan

Never stand still met BMW

Time goes by so slowly... for those who wait. Never stand still. Moscow, Russia, July 8th, 2008
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiermee kondigde BMW op 4 juli een speciaal event in Moskou aan. Op Youtube werd een geplaatst en geïnteresseerden werden verwezen naar . De website telde het aantal dagen, uren, minuten en seconden af. Elke dag werden nieuwe filmpjes en foto's geplaatst die langzaam een enorm bouwwerk op het Rode Plein in Moskou onthulde. Na twee dagen ging het doek van het bouwwerk en kwam de grootste zandloper ter wereld te voorschijn. Eén voor één vielen er 180.000 zilverkleurige ballen uit de bijna 12 meter hoge en 40 ton wegende zandloper, die volgens BMW symbool staat voor uitzonderlijke prestaties en succes.

related partner content for mobile comes here

Daar zat ik dan op dinsdagavond om 23:55. Te wachten op het grote moment. En ik was . Er gebeurde echter iets vreemds. Na 00:00:00:01 verscheen 01:01:01:01 en begon de teller weer op te tellen. Verversen van de pagina gaf geen nieuwe content en ik besloot dan ook een kwartier later ietwat teleurgesteld naar bed te gaan.

De volgende dag kwam de onthulling van de nieuwe , die zich in het bovenste deel van de zandloper bevond, toch iets minder spectaculair over. Een filmpje van de avond ervoor en wat foto's waren op de site geplaatst. Natuurlijk was het voor de 400 internationale gasten en bewoners van Moskou die waren komen kijken wel een groot spektakel geweest, met onder andere een optreden van rising star . Maar waarom mensen via internet mobiliseren voor een groots event en het dan op het moment dat het erop aankomt laten afweten?

Het bericht dat volgde bevatte nog wel enige informatie over het thema en de locatie. 'Never stand still' slaat volgens Jan-Christiaan Koenders, hoofd brand communication, voor BMW's streven om haar eigen prestaties voortdurend te verbeteren. Met de 7 Serie zegt ze dit wederom gedaan te hebben. Rusland werd gekozen voor de Europese introductie vanwege de toenemende rol die de Russische markt voor BMW speelt. Met verkopen die het eerste half jaar met meer dan 30 procent toenamen gelooft het bedrijf heilig in de potentie van het land en is ze dan ook in reeds 47 steden met dealerships aanwezig.

Persoonlijk ben ik van mening dat BMW met haar nieuwe 7 Serie verre van stilstaat binnen de Autowereld, maar dat is een hele andere discussie. Het event rond de introductie had PR technisch denk ik een stuk meer (wereldwijde) aandacht en vooral ook meer word of mouth kunnen opleveren. Laten ze daarom eens beginnen met het thema op internet waar te maken?


Posts that contain per day for the last 12 days.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in