Een Olympische gedachte


De Olympische Spelen in Beijing naderen in rap tempo. Vrijwel niets ter wereld wordt zo zwaar beschermd als de vijf ringen. Een opmerkelijke advertentie deze week in Adformatie met als afzender het IOC.
Onder het motto Made of True Effects wordt een ieder opgeroepen sportief te blijven met betrekking tot het gebruik ervan:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS"Take a moment to think about us.
Official Olympic sponsors' efforts are vital to make the Olympic Games possible. This means they support every national Olympic team, the Olympic Games and have made a strong commitment to the entire Olympic Movement.
However, some companies use Olympic emblems or imagery without authorization, thus duping Olympic fans into believing that they have an official association with the Olympic Games.
This is unfair to the athletes, the official Olympic sponsors and the Olympic Movement, as a whole ? remember, it is they who make the Olympic dream possible. Show your respect for the official Olympic sponsors and support only those who make the true effort."
Naar mijn inschatting is dit de eerste keer dat een sportorgaan zo nadrukkelijk oproept duurbetaalde, verworven rechten van de sponsoren te respecteren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid