Overslaan en naar de inhoud gaan

MVO-verslag Achmea sluit aan bij campagne

Verzekeraar Achmea presenteert vandaag zijn maatschappelijk jaarverslag 2007. Het geeft weer op welke terreinen Achmea zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Enkele voorbeelden van maatschappelijk ondernemerschap: Achmea heeft zijn gehele aandelenportefeuille ter waarde van 4 miljard euro (ultimo 2007) sinds 1 januari 2006 duurzaam belegd. Dat gebeurt via de methodiek van engagement. Dit beleid is eind 2007 aangescherpt. Op het vlak van sociale zekerheid zorgde Achmea ervoor dat gemeenten werden ontzorgd bij de reïntegratie van langdurig werklozen; er werden ruim vijfhonderd bijstandsgerechtigden aan een baan geholpen.

related partner content for mobile comes here

Het verslag is de weergave van wat Achmea doet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Belangrijk onderdeel van het MVO-beleid is Community Investment: activiteiten die als doel hebben iets terug te geven aan de samenleving. Dit gebeurt onder andere door financiële injecties via de Eureko Achmea Foundation, de Stichting Achmea Gezondheidszorg en de Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving. Maar ook door medewerkers die zich vrijwillig inzetten om in ontwikkelingslanden lokale verzekeringsmaatschappijen te helpen bij het opzetten van microverzekeringsprojecten. Hiermee worden vooral die mensen geholpen die voorheen geen toegang hadden tot verzekeringsmarkten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in